اخبار و مقالات, تازه های دنیای سه بعدی

ساخت اسکلت سه بعدی دایناسور T.rex بوسیله چاپ سه بعدی

مراحل ساخت اسکلت T.rex با چاپ سه بعدی
بهترین پیشنهاد ما برای شما 😍 خرید کنید 👇

فیلامنت PLA قطر 1.75

مشاوره تخصصی رایگان : 09034445286 📞

ساخت اسکلت T.rex با چاپ سه بعدی

بله درست شنیدید امکان ساخت اسکلت دایناسور T.rex با چاپ سه بعدی فراهم شده همانطور که میدانید بیش از 66 میلیون سال از زمان حیات دایناسورها می گذرد و امروزه تنها با کاوش در میان بقایای این جانداران می توان شناخت و تحلیلی از شکل ، اندازه و حتی نحوه زندگی گونه های مختلف از این جانداران پی برد. با پیشرفت علم و تکنولوژی، پرینترهای سه بعدی یکی از مواردی است که به یاری محققان شتافته است. با کشف بقایای دایناسورها و با کمک گرفتن از پرینترهای سه بعدی می توان درک صحیحی و سه بعدی از جاندار مورد تحقیق بدست آورد.

یکی از موارد جذاب برای محققین تحقیق در مورد دایناسور T. rex می باشد که یکی از شکارچیان بزرگ دوره کرتاسئوس معرفی می شود، پس از میلیون ها سال و کاوش در طبیعت محققان موفق به کشف بقایایی از این جاندار در مونتانا شده اند هرچند که متاسفانه بعلت تغییرات در طبیعت و گذر زمان با وجود اینکه اسکلت T. rex به خوبی حفظ شده شده بود، چندین قسمت از دست رفته نیز وجود دارد که چندان هم غیر طبیعی نمی باشد زیرا زمانی که یک دایناسور می میرد، بسیاری از حیوانات دیگر به لاشه آن حمله ور میشدند و بقایا را از بین می بردند، و یا برخی از قطعات فقط در طول زمان از بین رفته اند.

محتوای پیشنهادی : جهت خرید پرینتر سه بعدی کلیک کنید.

ساخت اسکلت T.rex با چاپ سه بعدی

طراحی و ساخت اسکلت T.rex با استفاده از پرینتر سه بعدی

چگونگی اجرای پرینت اسکلت تیرکس

ساخت اسکلت T.rex با چاپ سه بعدی : محققین برای تکمیل اسکلت استخوانی این حیوان عظیم الجثه از پرینترهای سه بعدی کمک گرفته و در صدد تکمیل اسکلت دایناسور برآمدند. با توجه به اطلاعات بدست آمده و با طراحی قسمتهای گم شده توسط طراحان زبردست از این موجود 13 متری و تبدیل فایل های طراحی به چاپ سه بعدی در پرینتر بی نظیری همچون Ultimaker 2+  محققان به دست آوردهای جدیدی نائل آمدند.

بازسازی اسکلت در جزئیات بسیار بیشتر از آنچه انتظار می رفت با دقت به مرحله اجرا رسید و جزئیات بسیار واقعی به دست آمد. در حقیقت برای جلوگیری از عدم اشتباه و تحقیق رنگ قسمتهایی که بوسیله پرینتر سه بعدی به دست آمده کمی متفاوت تر انتخاب شد تا از استخوان های واقعی تمایزی داشته باشند

مقاله پیشنهادی :» همه چیز راجع به پرینتر 5 محور

ساخت اسکلت تیرکس با پرینت سه بعدی

ساخت استخوان های از بین رفته تیرکس با پرینت سه بعدی

روش مدل سازی ساخت اسکلت T.rex

روش های مدل سازی جدید همانند روش های سنتی برای تکمیل قسمت های جزئی از اسکلت های مورد نظر مثل مدل سازی استخوان ها از فوم پلی استریل مورد استفاده میشود. که این امر نیازمند یک دست بسیار ماهر برای دستیابی به یک نتیجه مهم زیستی و پی بردن به دوره زیستی دیگر فسیل هایی مشابه است. می توان تصور کرد که پی بردن به نوع زیستی و اندازه و جاندار مورد مورد نظر از روی استخوانهای بدست آمده چقدر کار سختیست.

برای ساخت اسکلت T.rex از نابغه هلندی اسکن به نام، Valentin Vanhecke  کمک گرفتند این شخص با اسکن از پای راست موجود و تبدیل آن بصورت عکس برای پای چپ یک مدل سه بعدی را به کمک Ultimaker تهیه ، پرینت کرد. این کار کاملا به شکل باور نکردنی به ترتیب برای پای راست و پای چپ انجام گرفت و جهت نصب در ساختار اسکلت و نمایش در موزه تهیه گردید. محققین شکی نداشتند که نتیجه کار بسیار دقیق و ارزشمند و مورد پسند عموم خواهد بود.

سخن آخر

اگر از علاقمندان به دنیای جانوری و مخصوصاً دایناسورها هستید، حتما به مرکز تنوع زیستی Naturalis مراجعه تا ماهیت غول پیکر این حیوانات باورنکردنی را از نزدیک تجربه کنید. همچنین برای اطلاعات بیشتر در مورد T.rex مراجعه به سایت Naturalis نیز خالی از لطف نیست. برای ساخت اسکلت T.rex با چاپ سه بعدی در بالا توضیح دادیم امروزه با پیشرفت تکنولوژی میتوان به علم های زیادی از صنعت چاپ سه بعدی و دنیای آن دست یافت به گونه ای که نمیتوان از استفاده ی پرینتر سه بعدی در صنعت پوشاک و استفاده از پرینتر سه بعدی در پزشکی ، ساخت کفش با پرینتر سه بعدی و…. چشم پوشی کرد.مجموعه پارت آیتک میتواند شما را جهت خرید انواع اسکنر سه بعدی ، فیلامنت و … یاری کند. جهت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید:

  • 09034445286
  • اصفهان شهرک صنعتی امیر کبیر ، خیابان کار و کارگر ، ساختمان بلوک 10 ، پلاک 19
امتیاز بدهید
بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.