اخبار و مقالات

نمونه سازی سه بعدی از قطعات ریخته گری فلزی

Sylatech یک شرکت ریخته گری است که از پرینترهای سه بعدی Ultimaker  برای سرعت بخشیدن به فرایند تولید خود استفاده می کند.  Sylatech خدمات خود را در ماشینکاری CNC، فرکانس رادیویی و تولید مایکروویو و ریخته گری ارائه می دهد. این شرکت با سابقه ای بیش از 53 سال مشتریان خاص خود را در زمینه هوا فضا ، دفاع، پزشکی، خودرو و ساخت و ساز در اختیار دارد.

Sylatech از پرینت سه بعدی به عنوان بخشی از روند ریخته گری سرمایه استفاده می کند. قبل از استفاده از پرینترهای سه بعدی Ultimaker ، مشتریان مجبور به سرمایه گذاری مستقیم درطراحی تولید ابزار فلزی مورد نیاز خود بودند. در نتیجه، اگر بخشی از ابزار فلزی تهیه شده نیاز به اصلاح پیدا می کرد، این روش یک فرایند بسیار وقت گیر و پر هزینه بود که همه مراحل از ابتدا باید انجام می گرفت. با استفاده از پرینترهای سه بعدی Ultimaker، نمونه اولیه می تواند قبل از سرمایه گذاری برای تولید نهایی ابزار مورد نظر در حجم واقعی و با نشان دادن جزییات ، اعمال تغییرات و بازخورد آنها را با سرعت بیشتر و هزینه کمتر مشاهده نمود

سرعت بخشیدن به فرایند نمونه سازی

این شرکت با پرینترهای سه بعدی Ultimaker ، طی چند روز قادر خواهد بود یک مدل سه بعدی پرینتی از طراحی مشتری را ایجاد کند که این پرینت سه بعدی به طور مستقیم برای ایجاد یک نمونه اولیه فلزی استفاده می شود. با این روش هنگامی که تغییراتی درطراحی به وجود می آید، تنها هزینه اضافی، پرینت سه بعدی آن قطعه خواهد بود.

در حال حاضر قسمت پرینت شده سه بعدی  از PLA یک نمونه اولیه دقیق را قبل از ایجاد یک بخش فلزی فراهم می کند. پس از اینکه که قطعه سه بعدی پرینت شده پذیرفته و مورد تائید قرار گرفت ، بخش فلزی ایجاد می شود. با استفاده از پرینترهای سه بعدی  Ultimaker، مهندسین طراح می توانند نمونه اولیه فلزی از طراحی خود را فقط در پنج روز به دست آوردند

 

از نسخه سه بعدی به نسخه فلزی

ابتدا، مدل سه بعدی پرینت شده به قاب موم چسبانده می شود. این عمل تا وقتی که کل مدل (شامل قسمت های متعدد است)، را به قاب موم، تا جایی که اندازه آن اجازه می دهد چسبانده شود ادامه پیدا می کند. سپس قاب موم در یک ظرف قرار داده می شود که با یک محلول سرامیکی به نام دوغاب پر می شود. زمانیکه که ظرف در فر قرار می گیرد، دوغاب سخت تر می شود و مدل PLA سه بعدی پرینت شده کاملا سوخته می شود که باعث ایجاد قالب هایی می شود که در آن فلز مایع داغ ریخته می شود.

پس از مدتی که فلز ریخته شده در داخل سرد شد ، قالب مومی از بین رفته است. بخش فلزی  بجا مانده یک نسخه دقیق از تمام مدل های داخلی و قاب اصلی موم است که اکنون برای آزمایش آماده است.

 

صرفه جویی در هزینه و زمان توسعه اضافی

برای ایجاد یک مدل از موم، Sylatech ملزم به ایجاد ابزار خاصی می باشد. معمولا یک پروژه که به طور مستقیم از این ابزار استفاده می کند پنج هفته طول می کشد تا بخش فلزی اول را توسعه دهد. تنظیم ابزار، زمانی که تغییرات مورد نیاز است تقریبا 500 پوند برای هر تنظیم هزینه در بر دارد ولی زمانی که از Ultimaker استفاده می شود، پرینت سه بعدی یک طرح جدید تنها حدود 10 پوند برای هر بخش هزینه دارد. به طور معمول 30 درصد از طرح ها پس از طراحی نمونه اولیه نیاز به تغییر دارند. با استفاده از Ultimaker برای ایجاد نمونه اولیه فلزی، شانس تغییرات در ابزارها به حداقل می رسد. بنابراین، نه تنها در زمان بلکه در هزینه ها نیز صرفه جویی می شود

 

استفاده انحصاری Sylatech از Ultimaker

Sylatech پرینت سه بعدی را با استفاده از دستگاه Ultimaker +2  شروع کرد و با استفاده از این پرینتر نتایج عالی را بدست آورد. آنها مدل را بر روی Ultimaker Cura طراحی کرده و تقریبا بلافاصله فایل های طراحی شده خود را آماده برای پرینت سه بعدی می کنند. پس از موفقیت استفاده از Ultimaker +2  ، Sylatech در Ultimaker 3   سرمایه گذاری کرد. مواد PVA محلول در آب، Sylatech را قادر می سازد که هر طراحی از مشتری را پرینت کند.

علاوه بر پرینت نمونه اولیه برای مشتری ها ، Sylatech از پرینترهای سه بعدی خود برای دستگاه های مختلف ، وسایل و اجزای رباتیک نیز  استفاده می کند. آنها یک جفت بازو رباتی دارند که بخش بزرگی از فرآیند CNC را خودکار می کنند. بسیاری از قطعات این سیستم رباتیک بر روی پرینترهای سه بعدی Ultimaker 3  پرینت می شود.

Sylatech یک نمونه عالی از چگونگی استفاده از Ultimaker است که به عنوان یک ابزار می تواند مزایایی را در یک شرکت به ارمغان بیاورد.آنها با موفقیت پروسه ریخته گری خود را بهینه کرده و از پرینترهای سه بعدی برای کمک به ارائه سایر پیشرفت های کاری خود استفاده می کنند. اما مهمترین نتیجه این است که، Sylatech  از طریق استفاده از تکنولوژی Ultimaker، مشتریان خود را به طور مستقیم از صرفه جویی در هزینه ها بهره مند می کند و با ارائه بخش فلزی سریع تر از همیشه آنها را از نتیجه کار آگاه می سازد

 

امتیاز بدهید
بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.