تازه های دنیای سه بعدی

نیروی هوایی هلند و سرعت بخشیدن به تعمیر و نگهداری با چاپ سه بعدی

نیروی هوایی سلطنتی هلند وظیفه حفاظت از آسمان هلند را بر عهده دارد. ناوگان آنها شامل طیف گسترده ای از هلیکوپتر ها، جت های جنگنده و هواپیماهای بزرگ محسوب می شود. این هواپیما دارای بسیاری از قطعات منحصر به فرد و سفارشی است که کار کردن با انها با ابزارهای غیرتخصصی بسیار دشوار است. به همین دلیل نیروی هوایی سلطنتی هلند  ساخت و آماده سازی  ابزارهای سفارشی این هواپیماها را با پرینترهای سه بعدی  Ultimaker را در دستور کار قرار داده است

پایگاه نظامی در Woensdrecht محل تعمیر و نگهداری اصلی هواپیماهای نیروی هوایی سلطنتی هلند است. کارکنان  این پایگاه تعمیر و نگهداری منظمی  در هواپیما و  هلیکوپترهایی مانند Chinooks، Apaches، NH90s، F16s و بسیاری دیگر را انجام می دهند. این پایگاه همچنین خانه آکادمی نیروی هوایی سلطنتی هلند نیز می باشد.

محصول پیشنهادی : قیمت دستگاه اسکنر سه بعدی قطعات

بهترین پیشنهاد ما برای شما 😍 خرید کنید 👇

فیلامنت PLA قطر 1.75

مشاوره تخصصی رایگان : 09034445286 📞

کارگاه آموزشی در آکادمی

باس جانسن، عضو بخش تحقیقات نوآوری های جاه طلبانه (Air) بر اهمیت بدست آوردن و به اشتراک گذاشتن دانش در زمینه تکنیک های ساخت و تولید مثل برش لیزری و چاپ سه بعدی نسبت به سایر تکنولوژی ها پافشاری و  تمرکز دارد. او این کار را با ایجاد یک کارگاه کاری در نیروی هوایی سلطنتی هلند انجام می دهد.

کارگاه کاری او دانش آموزان و مهندسین را با راه حل های نوآورانه برای چالش در کار خود کمک  می کند. در ابتدا، باس کارگاه های کاری را با استفاده از چند پرینتر  Ultimaker 3 آغاز کرد. باس و همکارانش پس از آشنایی سریع با سخت افزار و نرم افزار، فرصت های جدیدی را برای افزایش سرعت تعمیر و بهره وری در پایگاه هوایی به وجود آوردند.

محصول پیشنهادی : جهت مشاهده محصولات چاپگر سه بعدی کلیک کنید.

قطعات، ابزار و وسایل

تعمیر و نگهداری در چنین هواپیماهای پیچیده و سفارشی می تواند یک چالش بزرگ باشد زیرا که تعداد زیادی قطعات و سیستم های غیر معمول برای کار با آن وجود دارد. با استفاده از چاپ سه بعدی راه برای ایجاد ابزارهای متناسب با برنامه های خاص در عرض چند ساعت ارائه می شود و ساخت ابزارهای مورد نیاز بسیار ساده تر می شود . این چیزی است که باس و تیم او به خوبی متوجه شدند. در طی دوسال گذشته این تیم بخش های بسیار و قطعات متعددی را چاپ سه بعدی کردند و با اینکار به جای ارسال قطعات به کارگاههایی در خارج از پایگاه ضمن سرعت بخشیدن در ساخت قطعه به صرفه جویی در پول و بودجه پایگاه نیز کمک بزرگی کرده اند.

به عنوان مثال، هنگامی که موتورهای جت برای ارسال به کارگاه دیگر حمل می شوند، حفره های خاصی در آن باید با یک پوشش ویژه جهت جلوگیری از آسیب پوشانده شوند. این قطعات گران قیمت هستند و باستفاده از آنها هزینه سنگینی بر پایگاه متحمل می کند. با این حال، با استفاده از پرینترهای سه بعدی Ultimaker، تنها دو ساعت طول می کشد تا قطعه مورد نظر چاپ سه بعدی شود و دیگر نیازی به ارسال کل موتور به خارج از پایگاه نمی باشد

پرینترهای سه بعدی Ultimaker در این کارگاه برای ایجاد ابزار ویژه برای تنظیم تجهیزات استفاده می شوند. برای مثال، برخی از قطعات هلیکوپتر هنگامی که نصب می شوند، پیکربندی می شوند. با استفاده از یک قسمت چاپ سه بعدی شده ساده این تنظیمات می تواند قبل از نصب آن به هلی کوپتر ساخته، مورد بررسی قرار گیرند و رفع عیب گردند و سپس برای ساخت قطعه نهایی ارسال گردند که این کار باعث صرفه جویی در وقت و هزینه را برای تیم سازنده در بر خواهد داشت.

همچنین برخی از قطعات فلزی نیز باید با ماشینکاری CNC ساخته شوند که برای این قطعات نیز پرینترهای سه بعدی Ultimaker برای نمونه سازی چاپ سه بعدی و آزمایش مناسب مورد استفاده قرار می گیرند. به این ترتیب، قبل از ساختن قسمت واقعی، می توانند به راحتی و با هزینه ای بسیار کم با چاپ یه بعدی در ساخت طرح ها و قطعات تکرار ایجادکرد و به بهترین ایده دست پیدا کرد.

پس از موفقیت های اولیه این کارگاه چاپ سه بعدی، نیروی هوایی هلند شروع به گسترش فعالیت های چاپ سه بعدی خود کرده است. آنها اخیرا ultimaker S5 را به خط پرینترهای خود اضافه کرده اند تا بخش های بزرگتری را چاپ کنند و با مواد جدید و پیشرفته تر کار کنند.

هم اکنون باس توصیه می کند که در تمام مکان های تعمیر و  نگهداری نیروی هوایی باید از صنعت چاپ سه بعدی استفاده شود. او می گوید  ” انتقال ما به نسل پنجم نیروی هوایی تنها با افرادی صورت می گیرد که می توانند بخشی از این تغییرات در زمان حال باشند و نه در آینده. Ultimaker امکان انجام این کار را فراهم می کند: به مردم کمک می کند تا بدانند که ساخت و تولید برای آنها در حال حاضر چه کارهایی می کند . نرم افزار و سخت افزار  مانند چاپ سه بعدی در حال حاضر به مردم کمک می کند تا ایده های خود را به زندگی تبدیل کنند. “

تیم او قادر به اشتراک گذاشتن مدل های چاپ سه بعدی، ایجاد طرح های جدید و حمایت از پرسنل محلی با پرینترهای سه بعدی می باشد. به این ترتیب، مهندسان نگهداری نظامی می توانند ابزار مناسب را به طور مستقیم و به صورت محلی و در سریعترین زمان ممکن تولید کنند

محتوای پیشنهادی : جهت مشاهده خدمات چاپ سه بعدی کلیک کنید.

امتیاز بدهید
بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.