اخبار و مقالات

کاربرد پرینتر سه بعدی در پروژه درسی

در کالج وات هورست در کشور هلند پرینت سه بعدی به عنوان یک دوره انتخابی برای دانش آموزانی که علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این تکنولوژی هستند ارائه می شود. پس از مونتاژ یک پرینتر سه بعدی در کلاس، دانش آموزان از آن برای پرینت بخش هایی از بطری موشکی که با فشار آب راه اندازی می شود استفاده می کنند. این پروژه دانش آموزان را قادر می سازد تا دانش خود را در مورد علم و ریاضیات با پرینت سه بعدی به عنوان بخش مهمی از روند گسترش دهند. برای پیدا کردن برنامه های درسی که بر روی هر دو کاربرد علمی و ریاضی متمرکز هستند، مطالعه کنید.

در طول دوره 4 تا 5 هفته، گروه های کوچکی از دانش آموزان یاد گرفتند که چگونه قطعات مختلف پرینتر Ultimaker 3D را بسازند و همه قطعه ها را با هم سوار کنند. سپس آنها از پرینتر سه بعدی آماده شده برای طراحی و ساخت قطعات پروژه بطری موشکی خود بهره بردند. با ارائه کلاس پرینت سه بعدی به عنوان یک دوره انتخابی، دانش آموزان شرکت کننده در آن با انگیزه و بسیار مشتاق هستند که بیشتر در مورد پرینت و طراحی سه بعدی یاد بگیرند.

پروژه بطری موشکی متمرکز بر طراحی قطعات خاص موشک می باشد. شکل بال و تیزی دماغه مخروطی شکل بر روی پرواز موشک تاثیر می گذارند و بنابراین باید در طراحی آن حساسیت خاصی مد نظر گرفته شود. پس از طراحی تمام قطعات، موشک مونتاژ و  سپس راه اندازی می شود. این یک پروژه سرگرم کننده و جامع است که در عین حال فرصت های بسیاری برای ارتباط آن با  علم ریاضیات بوجود می آورد.

طرح اولیه درس نوشته شده توسط 3Dkanjers  در مورد چگونگی ساخت بطری موشکی را می توان در اینجا یافت. استاندارد قطعات از پیش ساخته شده موشک را می توان از اینجا دانلود و می تواند به عنوان یک طرح اولیه برای کودکان برای تغییر و بهینه سازی در کلاس استفاده شود.

در زمینه گسترده ای از این پروژه بطری موشکی، برنامه های متعددی وجود دارد که می تواند با موضوعاتی که بچه ها در مدرسه حضور دارند مرتبط شود. در اینجا دو نمونه از تمریناتی است که می توان برای دوره های علمی و آموزش ریاضی انجام داد، اما می توان با گسترش آنها در برنامه های درسی دانشجویان تجربه های مختلفی بدست آورد.

طبق گفته Sara Seamari ، یکی از معلمان کالج وات هورست، فن آوری ها یا برنامه های کاربردی که براساس آینده طراحی شده اند مانند پرینت سه بعدی، باعث می شوند بچه ها بیشتر یاد بگیرند. این پروژه بطری موشکی تنها یک نمونه از نحوه استفاده پرینت سه بعدی در تدریس علوم و ریاضیات در دبیرستان است .

محصول پیشنهادی : فیلامنت 

امتیاز بدهید
بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.