تازه های دنیای سه بعدی

استفاده Gillette از پرینت سه بعدی برای شخصی سازی محصولات

Gillette از پرینت سه بعدی

استفاده Gillette از پرینت سه بعدی برای شخصی سازی محصولات

ارائه تجارب شخصی مصرف کنندگان به برندها باعث ایجاد ارتباطات عاطفی آنها با مشتریان خود می شود. امروزه در سیستم عامل های دیجیتال، سفارشی سازی در همه جا گسترده شده است و باعث گردیده مصرف کنندگان به تجربیات بیشتری دست یابند که به طور مستقیم منعکس کننده ترجیحات و علایق آنها می باشد.

امروزه تولید محصولات فیزیکی، محدود به سختی تولید سنتی، می باشند. فن آوری های جدید این نمونه را تغییر می دهند، فرصت هایی را برای هزینه های تولید سنتی هزاران قسمت سفارشی باز می کند. در حال حاضر، توانایی اتصال تجارب دیجیتال شخصی به تولید محصولات فیزیکی امکان پذیر شده است و در نهایت، ارتباطات عمیق تر شخصی با مصرف کنندگان بوجود آمده است

ایده جدید  ساخت Razor توسط کمپانی Gillette در خط مقدم این موج است و با استفاده از مفهوم Razor Maker™  ، پلتفرمی ایجاد شده  است که به عنوان یکی از اولین نمونه های پرینت سه بعدی از قطعات  است که به صورت مستقیم پرینت شده و به مصرف کننده، تحویل داده می شود با استفاده از پرینتر سه بعدی Formlabs  به عنوان موتور تولیدی خود، Razor Maker™  به مصرف کنندگان توانایی ایجاد و انتخاب دسته های سفارشی از بین 48 طرح و در رنگ های مختلف و همچنین گزینه ای برای اضافه کردن متن مورد نظر روی دسته آن بوجود آورده است. دانیتو دیز، مدیر فروش جهانی شرکت  Gillette  و Razor Maker™ می گوید: مشارکت با Formlabs و قدرت پرینترهای سه بعدی ، مصرف کنندگان را قادر می سازد تا در مورد اینکه razor آنها چه شکلی باشد صحبت کنند. ما هیجان زده هستیم که با نمایندگان خود در بوستون کار کنیم تا بتوانیم این مفهوم پیشرفته سفارشی سازی را به دست بیاوریم

محصول پیشنهادی : جهت دریافت قیمت فیلامنت کلیک کنید.

ایجاد آزادی طراحی و قدرت شخصی سازی با پرینت سه بعدی

مفهوم Razor Maker™  آزادی طراحی را از میز طراح تا محصول نهایی ایجاد می کند و به آینده ای از محصولات متنوع سفارشی نگاه می کند. راب جانسون، مهندس طراح و موسس Razor Maker™  می گوید: “ترکیب بهترین تکنولوژی تراشیدن با قدرت و انعطاف پذیری پرینت سه بعدی یک دنیای کاملا جدید از امکانات طراحی محصول را باز می کند.” با پرینت سه بعدی، پیچیدگی و تنوع، “آزاد” هستند؛ یک پرینتر سه بعدی هیچ زمان بیشتری برای صرفه جویی در انرژی، یا مواد برای ساختن شکل پیچیده ای از یک محصول ساده را ندارد، و پرینت انواع طرح ها نیازی به هزینه های تولید اضافی ندارد. طراحان برای ایجاد اشکال پیچیده ای که از طریق تولید سنتی دشوار یا غیرممکن است از هندسه هایی که در طبیعت، معماری و تکنولوژی یافت می شوند الهام گرفته اند

مدیر طراحی صنعتی در Razor Maker™  می گوید:” این به ما اجازه می دهد تا در مورد شکل به گونه ای فکر کنیم که هرگز نبوده است.”  به معنای سنتی، ما تنها می توانیم یک یا دو طرح برش را در سال انجام دهیم، در حال حاضر ما می توانیم یک ایده داشته باشیم، آن را در برنامه سه بعدی ایجاد کنیم و پرینت سه بعدی کنیم، نتیجه را مشاهده کنیم، مشکلات را برطرف کنیم و در نهایت به آنچه می خواهیم برسیم.” در نهایت، فقدان محدودیت های طراحی با پرینت سه بعدی سبب می گردد  ارائه خدمات به مصرف کنندگان از روش آزادی انتخاب انجام شود. هدف از Razor Maker™ این است که به مصرف کنندگان فرصتی برای تولید تیغه هایی که کاملا مناسب و با سلیقه خودشان است، ارائه دهد.

ایوان اسمیت، مدیر تولید جهانی محصولات Razor Maker™  ، گفت: “ما امروز می دانیم که مصرف کنندگان امروزه به دنبال مارک هایی هستند که نوآوری هایی را انجام می دهند که به آنها اجازه می دهد خواسته خودشان را بیان کنند.

محصول پیشنهادی : اسکنر ۳ بعدی

گردش کار پرینت سه بعدی برای ساخت سفارشی

به دنبال چنین سطح بالایی از سفارشی سازی برای Razor Maker™  این تیم نیاز به بازنگری کامل از رویکرد خود را نسبت به تولید دارد. مراحل اولیه در این فرآیند کاملا دیجیتال هستند: یک مصرف کننده یک دسته منحصر به فرد را از طریق وب سایت Razor Maker™  سفارشی می کند و نتیجه طراحی به یک فایل سه بعدی تبدیل می شود. سپس فایل های طراحی چندگانه به یک پرینتر سه بعدی ارسال می شود تا به طور همزمان در یک بسته واحد پرینت شود. سپس هر دسته بعد از شستشو، پوشش داده شده و بسته بندی می شود سپس به طور مستقیم به درب منزل مصرف کننده منتقل می شوند.

قبلا، Gillette تنها پرینت سه بعدی را برای نمونه سازی انجام می داد، اما پیشرفت ها در مواد و سخت افزار، این تکنولوژی را گزینه ای مناسب برای تولید قطعات نهایی ساخته است. سهولت سفارشی یک مزیت ذاتی از پرینت سه بعدی است. این تکنولوژی نیاز به ابزار را برطرف می کند، نیازی به هیچ سرمایه گذاری پیشین در قالب و حذف هزینه های نمایشی تولید انواع طرح های پیچیده را ندارد  علاوه بر این، تولید سفارشی دسته تیغ می تواند با اضافه کردن پرینترهای بیشتر انجام پذیرد . Gillette همچنین با به کارگیری خودکار پردازش های تولید پرینت سه بعدی، با  پرینتر Formlabs به عنوان یکی از اولین آزمایش کنندگان Form Cell، یک انقلاب تکنولوژیکی در زمینه آینده پرینت سه بعدی در محیط های تولید، ایجاد کرده است. جانسون می گوید: “مفهوم Razor Maker™  به ما امکان می دهد تا طراحی جدید، پرینت سه بعدی و تست آن را ایجاد کنیم، و سپس روز بعد این طراحی یک دسته جدید در دسترس در وب سایت خواهد بود که پیش از این هرگز امکان پذیر نبوده است.”

محصول پیشنهادی : فروش پرینتر سه بعدی

بازخوانی تولید و مدلهای تجاری

تکنولوژی جدید پرینت سه بعدی به تنهایی برای تبدیل ساختن کافی نیست. شرکت هایی مانند Gillette سهم پرینت سه بعدی را برای کشف مدل های جدید کسب و کار جدیدی دارند که شیوه کار آنها را در کل چرخه عمر محصول، از طراحی تا تولید، تغییر می دهد. برای Gillette، Razor Maker  استفاده از پرینت سه بعدی یک گام مهمی در سفارشی ما است که در آن تکنولوژی های جدید و مدل های کسب و کار جدید باید با یکدیگر هماهنگ شوند تا محصولاتی را ارائه دهند که برای مصرف کننده های این کمپانی منحصر به فرد هستند.

محصول پیشنهادی : خدمات چاپ سه بعدی

امتیاز بدهید
بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.