اخبار و مقالات

اطلاعات کاربردی از پرینترهای سه بعدی

اطلاعات کاربردی از پرینترهای سه بعدی
بهترین پیشنهاد ما برای شما 😍 خرید کنید 👇

فیلامنت PLA قطر 1.75

مشاوره تخصصی رایگان : 09034445286 📞

اطلاعات کاربردی پرینتر سه بعدی

در مقاله “اطلاعات کاربردی پرینتر سه بعدی” به بررسی این موضوع میپردازیم. چند سالی است که استفاده از پرینتر های سوزنی به تدریج کم شده است و پرینتر های لیزری جای آن ها گرفته است به گونه ایی که بیشتر موسسه ها، شرکت های بزرگ، کارخانه ها و اداره ها کارهای خود را با استفاده از این پرینتر ها انجام میدهند و در واقع این پرینتر ها باعث آسان شدن کارها شده است که این پرینتر ها به صورت رنگی و سیاه و سفید در بازار وجود دارد اما شاید کمتر از یک دهه از عمر این پرینتر ها می گذرد که نسل جدیدی از پرینتر ها به اسم پرینتر سه بعدی وارد بازار شده است و توانسته است با قابلیت هایی که دارد به سرعت جای خود را در بین پرینتر ها و همچنین در بازار کار باز کند.

پرینتر های سه بعدی که با استفاده از نوعی مواد کامپوزیتی چاپ می شوند و به کاربر این امکان را می دهد که بتواند فایل های سه بعدی کامپیوتر را مشابه آن چه که در واقعیت وجود دارد چاپ کند.

این پرینتر ها دارای اطلاعات کاربردی بسیار بالایی استب به گونه ایی که می تواند مانند نمونه ی واقعی برای شما فایل سه بعدی را چاپ کند آن هم با سرعت بالا و دقت بسیار زیاد.

نحوه ی کار این پرینتر ها به این صورت است که محصول که قرار است چاپ شود را به صورت لایه لایه بر روی یکدیگر قرار می دهد و از انباشته شدن این لایه ها بر روی یکدیگر محصول نهایی به وجود می آید.

که از ویژگی های ممتازی که برای این پرینتر سه بعدی می توان به آن اشاره کرد صرفه جویی در مواد اولیه و اینکه در مصرف مواد اولیه بسیار زیاد صرفه جویی می شود.

 بیشتر از این نوع پرینتر برای ساخت محصول اولیه به کار می رود و برای استفاده از خط تولید چندان استفاده ایی از آن نمی شود، که این باعث استفاده از این نوع پرینتر در بسیاری از صنعت ها و مشاغل و حرفه ها شده است، مانند جواهر سازی، پزشکی، هنر و مجمسه سازی و …

کار با این نوع پرینتر سه بعدی نیاز به مهارت و آموزش دارد و به سادگی استفاده از پرینتر های دیگر نیست بلکه برای استفاده ی درست از این نوع پرینتر ها باید آموزش های اختصاصی لازم را گذراند.

این نوع از پرینتر ها از نظر اقتصادی بسیار با صرفه است چرا که نه تنها باعث ایجاد موقعیت های شغلی برای افراد زیادی  می شود بلکه می توان با کمک این پرینتر ها یک نمونه مشابه نمونه ی واقعی را به وجود آورد که در صورتی که این نمونه موفقیت آمیز باشد می توان آن ها را در تعداد بسیار زیادی تولید کرد ولی چنان چه نمونه موفقیت آمیز نباشد از تولید انبوه آن باید خودداری کرد که این باعث می شود در تولید مواد اولیه، هزینه و زمان صرفه جویی شود که این خود یک مزیت بزرگ برای این نوع از پرینتر ها محسوب می شود.

5/5 - (1 امتیاز)
بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.