اخبار و مقالات

تعویض کاور نازل در پرینتر Ultimaker S5

تعویض کاور نازل در پرینتر Ultimaker S5
بهترین پیشنهاد ما برای شما 😍 خرید کنید 👇

فیلامنت PLA قطر 1.75

مشاوره تخصصی رایگان : 09034445286 📞

تعویض کاور نازل در پرینتر Ultimaker S5

کیفیت تعویض کاور نازل در پرینتر Ultimaker S5 را بررسی کنید. کاور نازل در پرینتر Ultimaker S5، هسته پرینت را از جریان هوای سرد که از طرف فن های پرینتر وزیده می شوند را محافظت می کند، که این امر به هسته های پرینتی برای حفظ درجه حرارت پایدار در حین انجام پرینت کمک می کند. کاور نازل همچنین به جلوگیری از بازگشت مواد در سر پرینت در زمانی که اشتباهی در هنگام پرینت سه بعدی اتفاق می افتد کمک می کند.با گذشت زمان گرمای نازل ها ممکن است باعث ایجاد پوششی روی کاور نازل گردد. به همین علت توصیه می شود که کیفیت کاور نازل حداقل هر سه ماه یکبار بررسی شود. جعبه لوازم جانبی Ultimaker S5 حاوی سه نازل پلاستیکی است. سر پائینی پرینت سه بعدی را بررسی کنید تا ببیند آیا حفره هایی که نازلها از آن عبور می کنند همچنان یک فرم خوب دارد یا نه. همچنین قلاب جانبی را بررسی کنید و نیز طرف دیگر کاور نازل را نیز بررسی کنید. اگر کاور نازل به نظر می رسد از بین رفته و باید جایگزین شود، لطفا ویدیو زیر را تماشا کنید، و یا دستور العمل های زیر را بخوانید:

کاور قدیمی را بردارید
  • ابتدا، با رفتن به قسمت کلی تنظیمات و انتخاب هر هسته پرینت ، هر دو هسته را حذف کنید.
  • قلاب فن سر پرینت را ببندید، و سر پرینت را به صورت دستی در مرکز جلو پرینتر قرار دهید.
  • گوشه جلوی کاور نازل را از بین ببرید و آن را از طرف قلاب  فن سر پرینت بکشید.

محصول پیشنهادی : قیمت اسکنر سه بعدی

کاور جدید را قرار دهید
  1. قلاب فن سر پرینت را باز کنید.
  2. کاور نازل جدید را بردارید و آن را در جهت درست در پشت قلاب فن سر پرینت قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که شکل های پیشانی کاور، شکل های سوراخ در قلاب را مطابق با هم قرار می دهند.
  3. لبه میانی کاور نازل را از طریق اسلات درون قلاب فنر سر پرینت قرار دهید. از داخل سر پرینت، فشار بر روی صفحه فلزی اعمال می شود. در عین حال،لبه را از طریق قلاب بکشید تا نشان قفل شدن را در جای خود قرار دهد.
  4. سمت راست کاور نازل را بکشید، پاکت را روی لبه ورق فلزی بپوشانید و زبانه سیلیکون را در زیر برگه فلزی قلاب فن در سر پرینت فشار دهید. این کار را برای سمت چپ نیز تکرار کنید.
  5. زبانه ی جلو را از طریق شکاف در قلاب فن سر قابل پرینت فشار دهید، در حالی که روی صفحه فلزی از داخل پرینتر سه بعدی فشار می دهید. اطمینان حاصل کنید که نشان قفل کردن محل در محل مشخص شده نمایش داده شود.
  6. قلاب فن سر پرینت را بسته و بررسی کنید که آیا کاور نازل جدید به طور صحیح قرار گرفته است. انگشت خود را در امتداد پایین صفحه پرینت بکشید. اگر کاور نازل به راحتی از محفظه فن جدا می شود، به درستی در محل خود قرار نگرفته است و لازم است مراحل ۳ تا ۵ رو مجددا انجام دهید.
  7. هر دو هسته را وارد کنید، برای این منظور از راهنمای پیکر بندی در منو پیروی کنید.
  8. با بستن قلاب فن جلویی، کاور نازل را در هر دو طرف نگه دارید و کمی به سمت چپ و راست حرکت دهید. در این لحظه محل فلزی و کاور نازل باید با هسته پرینت همتراز و هماهنگ باشند. کاور نازل نباید به راحتی از طرف قلاب فن جدا شود.
1/5 - (1 امتیاز)
بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.