اخبار و مقالات

تکنولوژی پلی جت (polyJet) در صنعت سه بعدی – پرینتر سه بعدی پلی جت

پرینتر سه بعدی پلی جت
بهترین پیشنهاد ما برای شما 😍 خرید کنید 👇

پرینتر سه بعدی Ender 3 Max Neo کریلیتی / Creality Ender-3 Max Neo 3D printer

28,340,000 تومان28,340,000 تومانمشاوره تخصصی رایگان : 09034445286 📞

تکنولوژی Polyjet چیست؟

تکنولوژی پلی جت (polyJet) يکی از پيشرفته ترين روشها و دقیق ترین تکنولوژی ها در نمونه سازی سريع می باشد. پلی جت (polyJet) یکی از انواع فناوری تکنولوژی تولید افزایشی برای مدل سازی، نمونه سازی و تولیدات کاربردی است.  در این تکنولوژی جزئیات مدل به صورت بسیار دقیق و در سطح صافی ارائه می شود. روش ساخت قطعه در این فن آوری مشابه یک پرینتر جوهر افشان است . در اين روش لايه های تشکیل دهنده مدل از طريق خروج رزين از نازل دستگاه و سخت شدن همزمان آن توسط اشعه ماوراء بنفش تشکيل می شوند. لایه ها بر روی صفحه ساخت دستگاه به همین صورت روی هم ساخته می شوند تا مدل تکمیل شود.

بهترین پیشنهاد ما برای شما 😍 خرید کنید 👇

پرینتر سه بعدی Ender3 V2 Neo کریلیتی / Creality Ender-3 v2 Neo 3D printer

21,789,100 تومان21,789,100 تومانمشاوره تخصصی رایگان : 09034445286 📞

پرینتر سه بعدی با تکنولوژی پلی جت

پرینتر سه بعدی با تکنولوژی پلی جت (polyJet) قطعات را با مواد اولیه از جنس رزین های پلیمری مایع ایجاد می کند. مواد پلیمری به صورت ترکیبات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و تنها تکنولوژی است که می تواند چند مواد اولیه پلیمری را به طور همزمان استفاده کند. تکنولوژی پلی جت (polyJet) یکی از دو فناوری  موجود در پرینتر سه بعدی است که رنگ را به طور مستقیم در تولید قطعات استفاده می کند، این رنگ فقط بر روی سطح قطعات وجود ندارد بلکه در تمامی لایه ها در هنگام ساخت قطعه وجود دارد. این فن آوری همزمان می توان از چند رنگ ” مات و شفاف ” و چند متریال ” سخت و انعطاف پذیر ” استفاده کند و محصولی بی نظیر را تولید نماید.  از این رو  تکنولوژی  پلی جت (polyJet) بهترین تکنولوژی تولید سه بعدی برای تولید قطعات رنگی است.

در تکنولوژی  پلی جت (polyJet) ضخامت هر لايه پرینت شده  16 ميکرون می باشد که در مقايسه با ساير روشها، چندين برابر نازکتر شده است. به همین دلیل مدل پرینت شده از کيفيت سطحي بسيار خوبی برخوردار می باشد رزلوشن پرينت شدن رزين در راستاي X معادل 600dpi  و در راستای Y معادل 300dpi مي باشد. در نتيجه کليه جزئيات و ظرایف قطعه با دقت و وضوح بالايی ساخته می شود.  همچنین دقت نمونه هاي ساخته شده در اين روش 0.05 میلی متر بوده و امکان ساخت ديواره های نازک با حداقل ضخامت 0.6میلی متر وجود دارد. و به همین دلایل است که  این تکنولوژی جهت ساخت مدلهای قالب سازی و  نمونه سازی قطعاتی با اشکال هندسی پیچیده و جزئیات دقیق و ویژگی های ظریف و همچنین سایر ابزارهای تولید یا ساخت مجموعه های مونتاژی دقیق بسیار مناسب می باشد . نیز استفاده از این تکنولوژی برای تولید قطعاتی با گسترده ترین ترکیب رنگ ها و مواد اولیه انتخاب نخست کاربران می باشد.

قطعات تولید شده توسط پرینتر سه بعدی پلی جت

قطعات تولید شده توسط پرینتر سه بعدی پلی جت، به ستونهایی برای ساپورت از قسمتهای آویزان و اشکال هندسی مدور نیاز دارد. بدون ساختارهای نگه دارنده ، مواد اولیه نمی تواند در نقطه اصلی خود قرار گیرد و دیواره ها به صورت نادرست و جزئیات نادرست ظاهر می شوند. مواد اولیه ای که در پرینتر سه بعدی پلی جت به عنوان ساپورت مورد استفاده قرار می گیرد یک نوع ماده ژله ای قابل شستشو با آب می باشد که این ماده ژله ای از نوعی رزین پلیمری مایع است که پس از اتمام پرینت قطعه ، به طور کامل در آب جوش حل می شود.

پرینتر سه بعدی پلی جت (polyJet)  یکی از سریعترین فناوری برای تولید سه بعدی می باشد که در حال حاضر در دسترس کاربران این صنعت می باشد. به طور مثال تولید سه بعدی قطعه مکعبی 5 اینچی، حدودا 2 ساعت زمان می خواهد. این پرینتر سه بعدی ظریف تریت لایه ها را نسبت به انواع فناوری های پرینتر سه بعدی ارائه می دهد در نتیجه خطوط لایه های کمتری مشاهده شده و سطح قطعات بسیار صاف و دقیق خواهد شد و البته سرعت و دقت مثال زدنی دارد.

فرآیند تولید سه  بعدی به طور معمول با یک مدل سه بعدی آغاز می شود که بعد از آن به عنوان یک فایل STL صادر می شود. شما میتوانید با خرید اسکنر های سه بعدی داده ها و فایل های خروجی STL  را ذخیره کنند. فایل سه بعدی STL به نرم افزاری پرینتر سه بعدی ارسال می شود . فناوری تولید سه بعدی پلی جت (polyJet) توسط Objet Geometries Ltd ثبت اختراع شده و در سال 2011 توسط یکی از دو غول دنیای تولید افزایشی، شرکت Stratasys خریداری شده و  سپس مدل های مختلف پرینتر سه بعدی از این فناوری بسیار مدرن تولید شده است. مدل  Objet24 کوچکترین و ارزانترین مدل تولید شده و  Stratasys J750  مدرنترین و جدید ترین مدل تولید شده می باشد.

اگر در پرینت سه بعدی خود  نیاز  به قطعه ای با دقت بالا، رنگ طبیعی ، رئالیسم  و کیفیت سطح شگفت انگیز داریم پلی جت (polyJet)  اولین  و تنهاترین راه انتخاب ما می باشد. پلی جت در صنعت سه بعدی همه چیز را از نمونه اولیه تا تولید قطعه بهبود بخشیده است که دلیل آن استفاده از  طیف گسترده ای از رنگ ها، مواد با خواص گوناگون دقت شگفت انگیز می باشد.، کاربران برای پرینت قطعات حساس راه حل های مبتنی بر پلی جت (polyJet)  را انتخاب  می کنند. این راه حل یک انتخاب پیشرو برای طراحان و تولید کنندگان می باشد. با استفاده از پرینتر های پیشرفته سه بعدی پلی جت (polyJet)،  امروزه می توان قطعات چند رنگ  و چند منظوره را با سطوح نرم و یا سفت و محکم در پرینت ایجاد کرد. پلی جت (polyJet) در اکثر صنایع از جمله جراحی و پزشکی و حتی مد و فیلم سازی برای مصارف مختلف و نیز  تولید و طراحی محصولات مصرفی به کار می رود و امروزه جایگاه ویژه ای برای خود پیدا کرده است.

مشخصه های چاپ سه بعدی با روش Poly jet

  • سرعت بالا
  • ساخت قطعات دقیق با جزییات ریز که باعث می شود قطعه خطای بسیارناچیزی با نمونه اصلی داشته باشد.
  • قابلیت پرینت سه بعدی با سطحی کاملا صاف مناسب برای چاپ سه بعدی مدل های ریخته گری و مدل های مورد استفاده در قالب های سیلیکونی
  • قابلیت چاپ قطعات و مجموعه ها با جنس های متفاوت و به طور همزمان
  • قابلیت پرینت با مواد رنگی
  • تنش کششی بسیار مطلوب
  • سطوحی که با ساپورت متریال در تماس می باشند کمی کدر بوده و حالت گلاسه یا براق ندارند ولی با عملیات تکمیلی می توان کیفیت این سطوح را نیز افزایش داد.

در تصاویر زیر نمونه های پرینت شده با پرینتر سه بعدی PolyJet است. همانگونه که میبینید محصولات تولیدی با فناوری پلی جت صافی سطح بالا ، پرینت جزئیات ریز و چاپ سه بعدی با متریال های مختلف می باشد .

تکنولوژی پلی جت

تکنولوژی پلی جت

بهترین پیشنهاد ما برای شما 😍 خرید کنید 👇

پرینتر سه بعدی Ender 3 Neo کریلیتی / Creality Ender-3 Neo 3D printer

19,805,300 تومان19,805,300 تومانمشاوره تخصصی رایگان : 09034445286 📞

متریال مصرفی پرینتر POLYJET :

مواد اولیه ای که در پرینتر سه بعدی پلی جت استفاده میشود در حقیقت نوعی رزین پلیمری مایع است که بعد از اتمام تولید به طور کامل در آب جوش حل میشود.

مواد اولیه پرکاربرد در متریال جتینگ و پلی جت:

پرینتر سه بعدی پلی جت برای ساخت قطعات از رزین های ترموست استفاده می کند. این رزین ها از نظر خواص و محدودیت ها مشابه رزین های پرینتر سه بعدی SLA هستند. این رزین ها نسبت به رزین های SLA و DLP چسبندگی کمتری دارند، ظاهری شبیه به جوهر دارند و بسیار گران تر از رزین های SLA هستند. پرینت سه بعدی مولتی-متریال یکی از نقاط قوت تکنولوژی متریال جتینگ است، آنها امکان نمونه سازی قطعه هایی با تاکید بر حواس بینایی و لمسی دقیق را فراهم می کند. متریال های ویژه بهینه سازی شده برای صنعت های مختلف هم برای این پرینتر موجود هستند. این مواد اولیه مهندسی در انواع صنعت ها از جمله پزشکی، تزریق پلاستیک و برای شکل دهی با استفاده از حرارت استفاده می شوند.

فرمت فایل 3 بعدی در فناوری  PolyJet چیست؟

فرآیند پرینت 3 بعدی معمولا با یک مدل 3 بعدی شروع شده و سپس به عنوان یک فایل STL خروجی می دهد. انواع دیگر فایلهای کاربردی از طریق سی تی اسکن و MRI امکان دارد. همچنین انواع اسکنر های 3 بعدی وجود دارد که می توانند داده ها و فایل های خروجی STL  را ذخیره کنند. فایل 3 بعدی STL به نرم افزاری پرینتر3 بعدی ارسال می شود و در این نقطه از کار انواع گزینه های حرفه ای برای شروع وجود دارد.

5/5 - (2 امتیاز)
بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.