از پارت آیتک چه می دانیم

گروه پارت آیریک راد با نام تجاری پارت آیتک از سال ۱۳۹۱ به منظور فعالیت در زمینه ساخت و تولید قطعات صنعتی و نیز فروش پرینتر سه بعدی و ارائه خدمات نمونه سازی سریع تاسیس گردید و راه پرفراز و نشیب رشد و پیشرفت در این عرصه را به منظور کسب تجربه و خدمت به پیشرفت صنعت در کشور با همراهی متخصصین مهندسی مکانیک پیموده است. همواره اهداف مدیران متعهد و همکاران متخصص ما بر شناخت نیازهای مشتریان و ارائه خدمات بهینه مبتنی بر پیشرفته ترین تکنولوژی ­های روز دنیا می­باشد و در همین راستا پارت آیریک راد در سال 2020 میلادی موفق به اخذ گواهینامه iso-9001  کنترل مدیریت کیفیت گردیده است

این مجموعه شامل واحدهای طراحی فرآیندهای تولید ، ساخت و کنترل کیفیت قطعات صنعتی ، واحد فروش وخدمات پس از فروش پرینترهای سه بعدی، اجرا و خدمات پرینت سه بعدی، واحد فروش قطعات و لوازم یدکی پرینترهای سه بعدی می باشد .

ارائه محصولی با کیفیت بالا ، قیمت مناسب و در کوتاه­ترین زمان ممکن به نحوی که برآورد کننده خواست مشتری باشد امری نیست که به طور اتفاقی حاصل گردد. دیدگاه بلند مدت در تحقیق، به روزرسانی دانش، استفاده از تکنولوژی­های روز دنیا، تولید باکیفیت و پشتیبانی، از جمله نگرش راهبردی ما در کار است. نگرشی که به شهادت آنچه انجام گرفته است براي مجموعه صنعتی پارت آیتک تخصص و براي مشتريان آن رضايت را به همراه داشته است .

معرفی واحدهای مجموعه پارت آیریک راد

واحد طراحی فرایند

در واحد طراحی فرآیند تولید با به کارگیری دانش کارشناسان ارشد رشته مهندسی ساخت و تولید ، بهترین و مناسبترین روش ساخت یک قطعه به نحوی که قطعه تولیدی مطابق نقشه های ساخت و استانداردهای مربوطه باشد و از طرفی در کوتاه ترین زمان ممکن و با مناسبترین قیمت تولید شود  تعیین می گردد .

واحد ساخت و کنترل کیفیت

واحد ساخت و کنترل کیفیت قطعات صنعتی شامل دستگاه های تراش CNC ، تراش منوال ، فرز منوال و فرز NC و CNC است . همچنین با توجه به ماهیت ساخت قطعات و مجموعه­ های صنعتی که استفاده از فرآیندهای تولید مختلف (از جمله : اسپارک، وایرکات ، سنگ محور ، سنگ مغناطیس و سنترلس ، برش لیزر و پلاسما و واترجت و … ) در طی ساخت یک قطعه یا مجموعه مورد نیاز است ، این مجموعه با گردآوری پیمانکاران ماهر و تایید صلاحیت شده در کنار خود آمادگی ارائه کامل فرایندهای تولید و ساخت قطعات و مجموعه های صنعتی را دارا می باشد. از طرفی کارگاه این مجموعه مجهز به ابزارهای کنترلی دقیق و کالیبره می باشد که این مجموعه را قادر میسازد قطعاتی دقیق طبق تلرانس های موجود در نقشه های ساخت، تولید نماید . این محموعه در زمینه فروش فیلامنت نیز فعالیت دارد.

واحد خدمات پرینترهای سه بعدی

با توجه به رشته تخصصی مدیران این مجموعه ( کارشناس ارشد مکانیک گرایش ساخت و تولید  دانشگاه صنعتی اصفهان ) و کار بر روی پرینتر سه بعدی از سال ۱۳۸۹ به عنوان تز کارشناسی ارشد و راه اندازی اولین لابراتوار تخصصی پرینتر سه بعدی اصفهان در سال ۱۳۹۰ در دانشگاه صنعتی اصفهان ، این مجموعه کار خود را با ورود پرینترهای سه بعدی  به صنعت و استفاده از این تکنولوژی در صنعت آغاز نمود. این مجموعه در حال حاضر در طیف وسیعی از قطعات از انواع پرینترها استفاده می نماید. قطعاتی که پیش از مرحله تولید و ساخت قالب نیاز به ارائه مدل اولیه از قطعه است و همچین مواردی که به دلیل تعداد کم قطعات مورد نیاز و از طرفی هزینه بالای ساخت قطعه با روش های دیگر ( مانند ساخت قالب و یا ماشینکاری و … ) ، قطعات مورد نیاز با پرینترهای سه بعدی ایجاد می شود. مهمترین طیف استفاده از پرینترهای سه بعدی در مدل های ریخته گری است. این مجموعه آمادگی ساخت مدل های ریخته گری با دقت بالا و کیفیت بسیار بالا و قیمت قابل رقابت با مدل های مرسوم بازار مانند مدل های چوبی، آلومینیومی و صفحه ای و … را دارا می باشد. همچنین این مجموعه برای اولین بار در ایران مجهز به پرینترهای تمام رنگی می­باشد که قابلیت پرینتر با ۶ میلیون رنگ را دارد و در مجسمه سازی و ماکت سازی حرفه ای استفاده می شود

ساخت مدل های ریخته گری با استفاده از پرینترهای سه بعدی امکان این را فراهم می کند که مدل ساخته شده چه از نظر ابعاد و چه از نظر شیب های مورد نیاز برای ریخته گری بسیار دقیق و مطابق با نقشه های سه بعدی کشیده شده از قطعه باشد. چنان چه در بسیاری از مناقصاتی که این مجموعه در زمینه ساخت قطعات صنعتی ریخته گری شده شرکت می نماید، به واسطه ی بهره مندی از همین تکنولوژی موفق است.

واحد فروش پرینترهای سه بعدی

با عنایت به گسترش وسیع و سریع استفاده از پرینترهای سه بعدی. توجه مدیران این مجموعه به بومی سازی و ساخت پرینترها در داخل کشور با بهره گیری از تکنولوژی روز و توجه خاص به نیازهای مشتری و الهام از پرینترهای مطرح دنیا همچون Ultimaker و Makerbot و …. شروع به طراحی بومی و ساخت پرینترهای دسکتاپ و صنعتی نموده به نحوی که علاوه بر دارا بودن کیفیت قابل قبول از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار باشد.

با توجه به فعالیت تخصصی این مجموعه بر روی تکنولوژی پرینترهای سه بعدی ، این مجموعه آماده ی ارائه خدمات تخصصی پرینترهای سه بعدی چه در زمینه فروش و خدمات پس از فروش پرینترهای سه بعدی و چه در زمینه ارائه خدمات پرینترها را به­ طور کاملا تخصصی دارا می­باشد.

واحد فروش اسکنرهای سه بعدی

استفاده از تکنولوژی اسکنر سه بعدی در تهیه فایل های سه بعدی چه در ضمینه های صنعتی و چه ضمینه های متفرقه مانند ماکت سازی و مجسمه سازی بسیار اهمیت دارد. این مجموعه با توجه به ورود به شاخه ساخت تندیس های اشخاص به صورت رنگی نیاز  به طور کاملا جدی و علمی به مبحث اسکن رهای سه بعدی وارد گردیده تا با بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا ضمینه برآورده کردن نیازهای مشتریان خورد را  ایجاد نماید به همین منظور پارت آیتک  اسکنرهای سه بعدی را در مدلهای مختلفی ارائه می کند که برای کاربردهایی نظیر اسکن سه بعدی مبلمان های منبت کاری شده ، قطعات صنعتی بزرگ و کوچک ، اسکن سه بعدی چهره و صورت اشخاص به کار می رود. دقت ابعادی این اسکنرها در حدود ۵۰ الی ۱۰۰ میکرون می باشند که می توانند ریزترین جزئیات یک قطعه را به تصویر بکشند.

واحد فروش قطعات و لوازم یدکی پرینترهای سه بعدی

با اشراف کامل پارت آیتک بر روی تکنولوژی پرینترهای سه بعدی ، این مجموعه  در زمینه قطعات یدکی پرینترهای سه بعدی با آماده سازی فروشگاه Pi3d به طور کاملا تخصصی و جدی وارد مبحث فروش قطعات یدکی  و لوازم جانبی پرینترهای سه بعدی شده است تا علاقه مندان به ساخت پرینترهای سه بعدی را نیز یاری نماید تا با در اختیار داشتن لوازم یدکی امکان ساخت پرینتر سه بعدی فراهم شود.

پیشینه فعالیت­های مجموعه با ارگان های مختلف

صنایع اپتیک

صنایع هفتم تیر

صنایع زیر سطحی اصفهان

شرکت فولاد مبارکه اصفهان

شرکت پتروشیمی پردیس

شرکت ماشین آلات کشاورزی سبزدشت

صنایع مهمات سازی اصفهان

جناب اقای استاد محمد رضا مکارمی

پروژه مسکن مهر قرارگاه خاتم الاوصیا