تازه های دنیای سه بعدی

قلم سه بعدی Da Vinci 3D Pen

قلم سه بعدی چیست
بهترین پیشنهاد ما برای شما 😍 خرید کنید 👇

فیلامنت PLA قطر 1.75

مشاوره تخصصی رایگان : 09034445286 📞

قلم سه بعدی 3D Pen چیست؟

به بیانی ساده قلم سه بعدی در حقیقت یک پرینتر سه بعدی دستی است که از عناصر حرارتی و اکسترودری مانند پرینترهای سه بعدی رومیزی استفاده میکنند با این تفاوت که به جای اینکه با نرم افزار سیستمی کنترل شود، آن را به صورت دستی باید حرکت داد. خیلی جالبه ها ! ????

قلم پرینت سه بعدی چگونه کار می کند؟

عملکرد قلم پرینتر سه بعد مانند عملکرد خود دستگاه های سه بعدی است بدین صورت که با حرارت دادن به فیلامنت پلاستیکی تا نقطه ذوب و با فشار دادن آن برای خروج از اکسترودر کار می کند به بیانی دیگر میتوان گفت عملکرد آن شبیه به کار تفنگ چسب حرارتی است. و اینگونه شما میتوانید با پلاستیک ذوب شده که نرم است روی یک سطح بریزید و به هر شکلی که میخواهید تبدیل کنید باید بگوییم پلاستیکی که از اکسترود خارج میشود شروع به خنک شدن میکند و بعد از گذشت چند ثانیه سفت میشود و به همان شکلی که شما درآورده اید ثابت میشود. این هم جالبه در واقع قلم پرینت سه بعدی تبدیل ایده به واقعیت است! ????

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

کمپانی نام آشنای XYZ printing که با پرینترهای سه بعدی ارزان قیمت و کاربر پسند خود  اسم و رسمی از خود در این صنعت به وجود آورد و  اکنون یکی از پیشگامان در صنعت پرینترهای سه بعدی می باشد. با ارائه قلم سه بعدی Da Vinci 3D Pen به بازار یک محصول همه کاره دیگر به علاقمندان این صنعت معرفی کرده است. هم اکنون چندین قلم سه بعدی کاربردی در بازار وجود دارد  اما با ارائه این مدل خاص از این کمپانی می توان گفت فاکتور “در دسترس بودن پرینت سه بعدی” را کاملا بهبود بخشیده است

قلم سه بعدی Da Vinci 3D Pen  دارای دکمه ای است که با فشردن و حرکت دادن آن، می توان طرحی که مورد نظر است را به کمک رشته های پلاستیکی PLA ترسیم نمود، به این صورت که فیلامنت PLA با قطر 1.75 میلی متر از دهانه ی حرارت دیده ی قلم بیرون می آید و خطی قابل انعطاف را شکل می دهد، این سازه به سرعت خنک شده و کاربر می تواند به راحتی به طراحی خود ادامه دهد. این قلم در 11 رنگ توسط این کمپانی به بازار  عرضه شده است و از مزیت های دیگر آن اینکه می توان از فیلامنت رنگی موجود در بازار در این قلم استفاده نمود و محدودیتی در تهیه فیلامنت برای این محصول وجود ندارد.

قلم سه بعدی

ارزان ترین قلم سه بعدی – مرکز فروش قلم سه بعدی

محتوای پیشنهادی : جهت مشاهده خدمات پرینت سه بعدی کلیک کنید.

چگونه با 3D pen کار کنیم ؟

همانطور که در بالا گفتیم شما میتوانید با استفاده از پلاستیک های ذوب شده هر شکلی که میخواهید را اجرا کنید همچنین میتوانید با استفاده از قلم پرینت سه بعدی طرح های تزئینی روی هر جسمی اضافه کنید حتی میتوانید با تمرین بیشتر نقاشی سه بعدی بکشید و یک کاربرد مهمی که دارد این است که شما میتوانید در صورت نیاز قطعات پرینت شده با پرینت سه بعدی را ترمیم کنید.

بهترین پیشنهاد ما برای شما 😍 خرید کنید 👇

درايور استپر موتور A4988 سبز رنگ / Reprap A4988 Stepper Motor Driver

41,965 تومان41,965 تومانمشاوره تخصصی رایگان : 09034445286 📞

آموزش کار با قلم سه بعدی

یک قلم پرینت سه بعدی انتخاب کنید

انواع مختلفی از 3D Pen وجود دارد که به طور کلی شبیه به هخم هستند ولی ویژگی های مختلفی دارند و برای انتخاب بهتر است به یک سری موارد دقت کنید.

قلم سه بعدی خود را تنظیم کنید

قبل از شروع به انجام کار بهتر است چند تنظیم را روی قلم سه بعدی اعمال کنید.

  • منبع انرژی را به قلم وصل کرده و آن را روشن کنید.
  • متریال مورد نظر را با توجه به قابلیت های قلم سه بعدی انتخاب کنید
  • اگر قلم شما برای فیلامنت های مختلف طراحی شده دمایی را انتخاب کنید که متناسب با فیلامنت آن باشد برخی از مدل های قلم سه بعدی چراغی دارند که شما از زمان داغ شدن به زمان کافی مطلع میکند.
  • فیلامنت را در پورت ورودی فیلامنت وارد کنید و اگر قبلا از آن فیلامنت استفاده کرده اید انتهای آن را با قیچی ببرید تا صاف شود و وقتی فیلامنت را کامل در قلم قرار دادید دکمه اکسترود را فشار دهید.
  • سریع ترین تنظیم را انتخاب کنید و سپس دکمه اکسترود را فشار دهید.

طرح های دو بعدی بسازید

ساده ترین روش برای شروع کار این است که ابتدا طرح های دو بعدی بکشید برای این کار با هم قدم به قدم پیش میرویم :

  • یک سطح تمیز برای نقاشی انتخاب کنید مثلا کاغذ گزینه ی خوبی برای این کار است همچنین شما میتوانید از نقاشی های پرینت شده که به صورت آنلاین موجود هست استفاده کنید.
  • برای شروع اولین نقطه مقدار کمی پلاستیک را روی کاغذ اکسترود کنید سپس قلم را به آرامی حرکت دهید و یک خط بکشید. یک نکته برای کار با این ابزار وجود دارد این است که نوک قلم را به کاغذ نزدیک کنید تا قبل از پلاستیک خنک شود به کاغذ بچسبد اینجوری چسبندگی بهتری به کاغذ خواهد داشت.
  • در آخر اکسترود را متوقف کنید اما قلم سه بعدی را نگه دارید تا پلاستیک روی کاغذ سرد شود و بعد قلم را کنار بگذارید و اینگونه یک نقطه کوچک در جایی که قلم ثابت بوده به جای میماند.
  • وقتی طرح کامل شد آن را آرام از کاغذ جدا کنید و بوسلیه ی چاقو با احتیاط کامل لبه های طرخ را تمیز کنید همچنین برای تمیزکاری بیستر میتوانید آن را چند دقیقه در فر قرار دهید با این کار لبه های کار نرم میشود.

مطلب پیشنهادی : خرید اسکنر 3 بعدی 

کاربرد قلم سه بعدی
بهترین پیشنهاد ما برای شما 😍 خرید کنید 👇

نمایشگر (LCD)و کنترلر فول گرافیک 12864 / 12864LCD Smart Controller

570,070 تومان570,070 تومانمشاوره تخصصی رایگان : 09034445286 📞

کاربرد قلم سه بعدی

بهترین قلم سه بعدی برای خیلی از کارها استفاده میشود که مهم ترین کاربرد قلم سه بعدی، مکمل بودن آن برای پرینتر های سه بعدی است مثلا زمانی که مدل شما دارای شکاف باشد و باید پر شود میتوانید از قلم سه بعدی برای پر کردن شکاف طرح استفاده کرد. همچنین میتوان اگر قطعه ای از طرح شکست به وسیله ی قلم سه بعدی ترمیم کرد. هنرمندان عزیز میتوانند برای ساخت مجسمه های کوچک و یا نمونه اولیه از این قلم های سه بعدی استفاده کنند. همچنین از این قلم های سه بعدی میتوان برای آموزش و سرگرم کردن کودکان دلبند استفاده کرد و خلاقیت کودکان را با این کار پرورش دارد و اما به طور کلی موارد زیر جزو افرادی هستند که میتوانند از قلم سه بعدی استفاده ی بهینه کنند :

  • طراحان محصول
  • معماران
  • جواهرات سازان
  • طراحان مد
  • هنرمندان
  • معلمان

معرفی قلم سه بعدی Da Vinci 3D Pen

قلم Da Vinci 3D Pen  کوچک و قابل حمل بوده و تجربه ای ساده را در اختیار قرار می دهد که با آن می توان سازه هایی را بوسیله ی فرمان های دست با هزینه ای کم و بدون نیاز به کامپیوتر یا نرم افزارهای پیچیده ساخت و مشاهده نمود. این قلم با تمرکزی قوی بر روی پروژه های شخصی، سازه های کوچک و اهداف آموزشی ساخته شده است و طی مدت زمان اندکی استفاده از آن توسط هنرمندان، طراحان، خودرو سازان و دانش آموزان مورد استقبال قرار گرفته و توسعه یافته است . این قلم فرصت های خلاقانه برای مدارس به وجود آورده است چرا که دانش آموزان می توانند پروژه های سه بعدی خود را بی نیاز به پرینترهای های سه بعدی گران قیمت موجود در بازار انجام دهند.

مدیر کمپانی XYZprinting  می گوید عرضه ی قلم سه بعدی  Da Vinci 3D Pen معنی خاصی به آینده ی پرینت سه بعدی و فناوری مصرفی این صنعت  خواهد داد. فناوری پرینت سه بعدی در حال فراگیر شدن بیشتر برای کاربران عادی بوده که اکنون آنها  می توانند از این فن آوری با قیمت های معقول تری بهره ببرند و استفاده نمایند

قلم سه بعدی

قبل از ارائه این محصول کمترین قیمت قلم های سه بعدی به 100 دلار می رسید  ولی قلم سه بعدی Da Vinci 3D Pen با قیمت پنجاه دلار یعنی نصف قیمت قلم عرضه شده قبلی به نام 3Doodler  به صورت خرده فروشی در سایت آمازون به قیمت 49.05 دلار بفروش می رسد.

مزایا و معایب قلم سه بعدی 

در واقع هر چیز ساخت دست بشر مزایا و معایبی دارد  که در ادامه به بررسی آن ها میپردازیم :

مزایای قلم سه بعدی

  • قیمت ارزان تر نسبت به چاپ سه بعدی
  • پر کردن شکاف های مدل سه بعدی
  • استفاده ی آسان بدون نیاز به نخصص بالا
  • مقرون به صرفه بودن قلم سه بعدی نسبت به پرینتر سه بعدی

معایب قلم سه بعدی

  • برای مدل های با کیفیت بالا و قطعات ظریف کار آسانی نیست

جمع بندی

خرید قلم سه بعدی میتواند کاربردهای زیادی برای شما داشته باشد به طور کلی در بالا به کاربرد های قلم سه بعدی اشاره کردیم که یکی از مهم ترین اسن کاربرد ها پر کردن شکاف مدل های پرینت شده است همچنین این قلم سه بعدی یک سرگرمی عالی برای کودکان و نوجوانان خواهد بود و همچنین خرید قلم سه بعدی حرفه ای میتواند برای معماران و هنرمندان عزیز کاربد داشته باشد امروزه استفاده از قلم سه بعدی در ایران کاربرد فراوانی پیدا کرده است که شما هم میتوانید به مراکز فروش قلم سه بعدی مراجعه کرده و از قیمت قلم سه بعدی مطلع شوید و همچنین اگر قصد هزینه ی زیادی ندارید میتوانید ارزان ترین قلم سه بعدی را بخرید و از آن ها استفاده کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.