اخبار و مقالات

مزایا و معایب پرینتر سه بعدی

مزایای پرینترهای سه بعدی
بهترین پیشنهاد ما برای شما 😍 خرید کنید 👇

پرینتر سه بعدی Ender 3 Max Neo کریلیتی / Creality Ender-3 Max Neo 3D printer

28,340,000 تومان28,340,000 تومانمشاوره تخصصی رایگان : 09034445286 📞

مزایای پرینترهای سه بعدی

پیشرفت در تکنولوژی، پرینتر سه بعدی را در صنعت به ارمغان آورده است. چاپ سه بعدی تنها یک تکنولوژی چاپ معمولی نیست، این تکنولوژی باعث تولید اجزای سه بعدی شده که هیجان انگیز، سرگرم کننده و البته مفید و پرکاربرد هستند. روش پرینت سه بعدی در اکثر صنایع کاربرد دارد، این تکنولوژی در صنعت بسته بندی، صنایع مربوط به وسایل نقلیه، هواپیما، صنایع بهداشتی، پزشکی، معماری، جواهرسازی و … مفید بوده و به کار می رود. برای درک بهتر قدرت پرینترهای سه بعدی، در اینجا یک لیست از مزایای پرینترهای سه بعدی ایجاد نموده ایم.

مقرون به صرفه بودن

روش های سنتی نمونه سازی، قالب سازی تزریقی و  تولید بسیار گران و پرهزینه می باشند، در صورتی که بهترین چاپگرهای سه بعدی با استفاده از روش تولید افزودنی، قابلیت های بسیار ارزان قیمتی را جهت ایجاد قطعات مختلف ارائه می دهند. به عنوان مثال در زمینه پزشکی، استفاده از مزایای پرینترهای سه بعدی در ساخت ابزارهای جراحی همچون گیره ها، انبرهای جراحی، تجهیزات جهت بند آوردن جریان خون و چاقوهای جراحی، بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر نسبت به خرید همتای آن از جنس فولاد ضد زنگ و ساخته شده به روش تولید سنتی است

همچنین پروتزهای تولید شده با  چاپگرهای سه بعدی نسبت به روش تولید سنتی هزینه بسیار کمتری دارند. پروتز برای قسمت های خاصی از بدن مثل دست ها بسیار کاربرد دارد و به دلیل پوشیدن توسط افراد و امکان پاره شدن آنها به مرور، هزینه های تولید آن با روش سنتی به بیشتر از 10000 دلار برسد که رقم بسیار بالایی است. همچنین برای نوجوانان که هرچند ماه یک بار اندام های آن ها رشد می کند و مجبور به تعویض پروتز هستند، روش سنتی بسیار پرهزینه بوده و عملی نیست، به همین دلیل پرینتر سه بعدی با قابلیت سفارشی سازی کم هزینه قطعات بسیار مقرون به صرفه بوده و خرید یک پروتز جدید چاپ شده با این روش تنها به چند صد دلار هزینه نیاز دارد

محصول پیشنهادی : جهت قیمت اسکنر سه بعدی صنعتی کلیک کنید.

ریسک پایین

اگر شما در حال ساخت یک طرح هستید، می توانید قبل از سرمایه گذاری جهت ساخت قالب، یک نمونه اولیه با استفاده از چاپ سه بعدی بگیرید و آزمایش کنید. به این ترتیب، در صورت لزوم می توانید قالب آن را بار دیگر طراحی کنید و با هزینه کم به اشکالات آن پی ببرید. چاپ یک نمونه اولیه، اطمینان جهت سرمایه گذاری های بزرگ را به وجود می آورد که این یکی از مزایای پرینترهای سه بعدی است.

تولید سریع

تولید نمونه اولیه سنتی نیاز به ابزار و ماشینکاری دارد،  شما نیز باید جهت کار افراد به آن ها هزینه پرداخت کرده و تجهیزات گران قیمت خریداری کنید. همچنین کل فرآیند ممکن است چند هفته طول بکشد، از همه بدتر نمونه اولیه شما هرگز آخرین چیزی نیست که شما نیاز دارید و مجبورید مجددا طراحی آن را تغییر و پروسه را طی نمایید.

دشوار است که بتوانیم یک کسب و کار خوب با تولید نمونه اولیه به روش سنتی ایجاد نماییم، به دلیل آنکه زمان زیادی به هدر رفته و هر مشتری که یک نمونه اولیه از کار خود بخواهد باید هفته ها منتظر بماند و در نتیجه ناامید می گردد. با این وجود، چاپ سه بعدی تنها چند ساعت طول کشیده و هنگامی که طراح، ترسیم محصول را انجام می دهد، شما می توانید آن را تبدیل به یک فایل قابل خواندن توسط پرینترتبدیل نموده و چاپ نمایید، همچنین پروسه چاپ سه بعدی نیاز به مداخله ندارد، اگر شما آن را در انتهای روز راه انداختید می توانید فردا در انتظار قطعه آماده باشید.

در نتیجه هیچ کس منتظر نخواهند ماند و محصولات سریع تر وارد بازار می شوند.همچنین طراحی مجدد نمونه اولیه و تغییرات در طراحی به سرعت انجام می شود و تمامی روند حتی یک هفته هم طول نمی کشد در نتیجه احتمال برگشت سرمایه بسیار بیشتر و پروسه ریسک کمتری خواهد داشت.  پروسه ای که ماه ها زمان نیاز داشت، با چاپ سه بعدی با هزینه کم تنها چند روز طول می کشد ، پس می توان به مزایای پرینترهای سه بعدی  اذعان داشت.

محصول پیشنهادی : جهت مشاهده فیلامنت ABS کلیک کنید.

مزایای چاپ سه بعدی

آسان برای ساخت سفارش

صنایع از روش تولید انبوه یا همان سری کاری برای ساخت محصولات خود استفاده می کنند، این بدان معنی است که تمام محصولات از یک قالب یکسان ساخته شده و با شکل و طراحی مشابه از خط مونتاژ بیرون می آیند، این موضوع باعث می شود که ساخت یک قطعه منحصر به فرد با این روش بسیار مشکل باشد.

در صورتی که شما با چاپ سه بعدی می توانید هر جسمی را با تغییر جزئی از نمونه اولیه، به صورت سازگار با نیازهایتان بسازید. به عنوان مثال ساخت سفارشی با چاپ سه

مزایای پرینتر سه بعدی

استفاده از پرینتر سه بعدی در تولید، باعث صرفه جویی بسیار بالایی در هزینه ساخت قالب می شود. در اکثر موارد به کمک پرینتر سه بعدی می توان قالب قطعه مورد نظر را چاپ سه بعدی نموده و مستقیماً از آن جهت قالب گیری استفاده نمود.

استفاده ازاین دستگاه باعث کاهش ضایعات مواد اولیه در نتیجه کاهش هزینه های تولید نیز می شود. پیچیده بودن یک مدل در این روش اهمیت ندارد زیرا که دستگاه پرینتر سه بعدی می تواند یک مدل سه بعدی با پیچیدگی بسیار زیاد را چاپ نماید. به عبارت دیگر قطعات پیچیده ای که به روشهای سنتی امکان تولید آنها وجود نداشت، به کمک آن قابل تولید هستند. در زیر به مزایای پرینتر سه بعدی اشاره کرده ایم:

  • سابقه طولانی شرکت در زمینه خدمات پرینت و آشنا بودن متخصصین
  • کیفیت بالای و قیمت مناسب خدمات
  • قابلیت به کارگیری و استفاده از این صنعت در حوزه های مختلف
  • توانایی ایجاد قطعات پیچیده با جزئیات بالا
  • سهولت در استفاده از خدمات پرینت سه بعدی (تنها با ارسال فایل)
  • پیاده سازی ایده ها و طرح های مختلف مورد نظر کاربر

بعدی در صنایع پزشکی و دندانپزشکی بسیار کاربرد دارد و این اجازه را به کاربر می دهد که بدون هیچ گونه هزینه اضافی طرح موردنظر خود را بسازد. به این ترتیب انسان ها در حال تبدیل شدن به سازندگان جهان اطرافشان هستند.

محصول پیشنهادی : جهت خرید فیلامنت کلیک کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)
بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.