اخبار و مقالات

معرفی برد آردوینو ( Arduino )

معرفی برد آردوینو ( Arduino )

برد آردوینو (Arduino) برد الکترونیکی کنترلی اوپن سورسی است که مناسب برای نمونه سازی و انجام پروژه های الکترونیکی می باشد. قرار گرفتن آزاد سخت افزار و نرم افزار آردوینو برای عموم و نیز طراحی ساده و منعطف آن باعث گردیده حتی با دانش بسیار اندک در حوزه الکترونیک بتوان از آردوینو برای ایجاد پروژه های مکاترونیکی  نهایت بهره را برد.

از مزایای اوپن سورس بودن آردوینو (Arduino) می توان گفت که با طراحی مدار برای انجام یک هدف خاص معمولاً کتابخانه‌ای برای آن طراحی نوشته می شود که اغلب اوقات این کتابخانه‌ها به صورت رایگان در اختیار دیگر افراد گذاشته می شوند. به هر کدام از این کتابخانه ها یک شیلد گفته می شود که باعث می شود برای اتصال هر قطعه به مدار بتوان به راحتی به صدها شیلد و نمونه مشابه رایگان دسترسی پیدا کرد و  به سادگی پروژه‌ها را پیاده‌سازی کرد. برد آردوینو را می‌توان از طریق کابل USB و IDE پروگرام کرد و مستقیماً میکروکنترلر آن را برنامه‌ریزی کرد بدون اینکه حتی نیاز به پروگرامر احساس شود. همچنین می توان با استفاده از امکاناتی مانند ترمینال سریال که در داخل نرم‌ افزار آردوینو قرار گرفته است برنامه‌ هایی را که برای میکروکنترلر نوشته می شود را به کمک پورت USB عیب‌ یابی نمود.

آردوینو (Arduino) یک میکروکنترلر تک‌بردی است که در سال ۲۰۰۵ به منظور ایجاد راهی ساده و مقرون به صرفه برای برنامه‌نویسی قطعات مکاترونیکی ارائه گردید زیرا با استفاده از سنسور های مختلف بکار رفته در خود میتواند محیط را کاملا احساس کند. میکروکنترلر بکار رفته بر روی برد آردوینو بر اساس زبان برنامه نویسی آردوینو نوشته شده است که نیاز به کامپایلر دیگر جهت برنامه نویسی را کاملا از بین برده است.

آردوینو (Arduino) به راحتی می تواند به کامپیوتر، موبایل، تبلت، لپ تاپ، شبکه های محلی و اینترنت از طریق کابل و وای فای، اتومبیل شخصی و … متصل شود، سخت‌ افزار آردوینو نیز اوپن سورس می باشد که حول میکروکنترلر AVR طراحی شده‌ است و متشکل از برد های مختلفی بر پایه میکروکنترلرهای مختلف است، در مدل های مختلف تعداد درگاه های دیجیتالی و آنالوگی متفاوتی می باشد. پر کاربرد ترین سخت‌ افزار آردوینو، Arduino UNO است که در بسیاری از پروژه ها و طراحی ها مورد استفاده قرار می گرید. علاوه بر سخت‌ افزار اوپن سورس، آردوینو دارای یک IDE بسیار کارآمد می باشد که بصورت رایگان در اختیار افراد قرار گرفته است.

نرم افزار آردوینو (Arduino) در یک محیط ساده و دارای کتابخانه‌ های بسیار کامل و رابط کاربری بسیار ساده‌ای است. که در کامپیوتر های عادی به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد که می‌تواند پارامتر هایی مختلفی را به عنوان ورودی دریافت نماید و بعد از پردازش، خروجی‌ هایی مانند روشن یا خاموش کردن یک وسیله، تغییر رنگ چراغ ها، کم و زیاد کردن نور و یا حتی ارسال فایل ها را انجام دهد. نرم‌ افزار آردوینو در مقایسه با کامپایلر های دیگر بسیار قدرتمند تر و جامع تر می باشد که به صورت رایگان برای سیستم عامل های  ویندوز، Mac OS  و لینوکس در دسترس می باشد.

آردوینو (Arduino) دارای شبکه مجازی بسیار وسیع در حوزه های متفاوت و گروه های تخصصی مختلفی می باشد است. که این شبکه های مجازی آردوینو یک منبع بسیار عالی از جهت مشاوره، کمک در انجام پروژه ها، ایده پردازی و …. در هر زمینه ای می باشد. از نمونه شبکه های موجود آردوینو می توان به شبکه مجازی رسمی گوگل پلاس آردوینو اشاره نمود که برای همگان قابل دسترس می باشد.

بهترین پیشنهاد ما برای شما 😍 خرید کنید 👇

فیلامنت PLA قطر 1.75

مشاوره تخصصی رایگان : 09034445286 📞

مزایای برد آردوینو ( Arduino )

  •  آردوینو در مقایسه با دیگر بردهای میکروکنترلر از لحاظ قیمتی بسیار مناسبتر است و امکان تهیه ماژول های آماده آن نیز با قیمت بسیار مناسب وجود دارد.
  • نرم افزار آردوینو امکان نصب بر روی تمامی سیستم های عامل متفاوت را دارا می باشد
  • آردوینو به علت سادگی و اپن سورس بودن امکان استفاده برای طیف های مختلف افراد را فراهم می نماید. چه کاربران مبتدی که دانش کافی از برنامه نویسی ندارند و چه برنامه نویسان حرفه ای که با کمک ماژول های متفاوت و منعطف آردوینو امکان ساخت مجموعه های پیچیده را دارا می باشند.
  • نرم افزار آردوینو بسیار منعطف است و قابلیت بهبود و توسعه بسیار بالایی دارد. Open Source بودن آن یکی از دلایل استقبال بسیار زیاد آن در دنیا است.
5/5 - (3 امتیاز)
بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.