اخبار و مقالات

پروژه های ساخت راکت موشکی سه بعدی

پروژه ساخت راکت موشکی سه بعدی

پرینتر سه بعدی نه تنها برای طراحی برنامه های کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه می تواند برای تولید قطعات نهایی نیز استفاده شود. دانشجویان دانشگاه علوم کاربردی در هلند موفق شدند از پرینت سه بعدی در طراحی و ساخت راکت موشکی به عنوان بخشی از دوره خود در فناوری حمل و نقل هوایی استفاده کنند. در این طراحی و ساخت بسیاری از جنبه ها از جمله  آیرودینامیک بودن ، وزن و قدرت باید همه در مورد توجه قرار گیرد. پس از پرتاب موفقیت آمیز دو راکت موشکی که هر کدام شامل قطعاتی ساخته شده با پرینت سه بعدی و  کامپوزیت بودند، دانشجویان در حال حاضر  موفق به ساخت یک راکت موشکی شده اند که کاملا با پرینت سه بعدی ساخته شده است. در زمینه آموزشی، پرینت سه بعدی می تواند برای پیوند تمرین های عملی با بخش های نظری برنامه های درسی باشد.  با شناخت این امر، دانشگاه علوم کاربردی در هلند پرینت سه بعدی را در کلاسهای تکنولوژی حمل و نقل قرار داده، که ترکیبی از تمرین با نظریه در یک پروژه است  و در برگیرنده طراحی  و پرینت موشک های سبک وزن است.

دانشجویان در این دانشگاه قطعات موشک را طراحی می کنند و سپس با استفاده از پرینتر های Ultimaker پرینت می کنند. به جز آیرودینامیک موشک، وزن یک عامل مهمی است که باید در نظر گرفته شود، بنابراین قطعات پرینت شده با وزن سبک سه بعدی جنبه مهمی از طراحی است. مزیت عمده ای که پرینت سه بعدی از روش های تولید سنتی ارائه می دهد این است که ایده ها می توانند به سرعت مورد آزمایش قرار گیرند و در صورت نیاز بهبود یابند. اگر کاربران بخواهند تغییری در یک طرح موجود ایجاد کنند، به سادگی می توانند مدل سه بعدی را تهیه و یک نسخه از آن را پرینت کنند.  ماشینکاری سنتی  انجام همین کار را در  زمان بیشتری و با صرف هزینه بیشتری انجام  می دهد . پرینت سه بعدی تکرار طراحی را سریعتر انجام می دهد.
قطعات سبک وزن موشک با پرینتر  Ultimaker دانشگاه پرینت می شوند.

پس از موفقیت آمیز بودن راه اندازی (و فرود) دو موشک پرینت شده با ارتفاع 8 فوتی که شامل قطعات فیبر کربن  و کامپوزیتی و قطعات پرینت سه بعدی است، دانشجویان اکنون روی یک موشک کاملا سه بعدی کار می کنند. ساخت یک موشک که به طور کامل به صورت سه بعدی پرینت شده باشد مستلزم آن است که روند طراحی دوباره انجام شود و تکمیل گردد. در انتهای فرایند تولید، ناظران می بایست درک کاملی از  مدل نهایی پرینت شده بدست آورند  و این نکاتی است که هنگام طراحی قطعات مختلف از طرف دانشجویان باید مورد توجه قرار گیرد.

محصول پیشنهادی : خرید فلامینت

دانشجویانی که پس از 4 سال فارغ التحصیل می شوند، متوجه خواهند شد که فناوری ها در جریان مطالعات و دست آوردهای جدید  تغییر کرده اند. موسسات آموزشی باید دانشجویان را با آخرین دانش و پیشرفت های بدست آمده آموزش دهند و به آنها نشان دهند که روش های تولید جایگزین مانند پرینت سه بعدی در صنعت فراگیر شده است.

مارتین کامپینگا، استاد تکنولوژی حمل و نقل هوایی دانشگاه علوم کاربردی هلند معتقد است که هر دانشگاه باید پرینت سه بعدی را در برنامه آموزشی خود ارائه دهد. پرینت سه بعدی یک تکنولوژی در حال ظهور است و تا زمانی که دانشجویان در حدود 4 سال از دانشگاه به بازار کار برسند، صحنه پرینت سه بعدی دوباره تغییر خواهد کرد. بنابراین مهم است که مدارس و دانشگاه ها دانش آموزان و دانشجویان را با روش های جایگزین تولید که پدید آمده است آشنا سازند .

محصول پیشنهادی : قیمت دستگاه اسکنر

برای درک بهتر از  طرح جامع درس، که بسیار مناسب برای معرفی پرینتر سه بعدی در دانشگاه می باشد را می توانید از اینجا دانلود کنید مخروط دماغه یک موشک کاملا سه بعدی پرینت شده طراحی سه بعدی برای یک قسمت موشک پروژه  موشک یک نمونه از موارد مورد توجه آموزش در دانشگاهها می باشد. صدها برنامه کاربردی دیگر در مدارس راهنمایی و ابتدایی و دانشگاهها موجود می باشد که با تدریس و آموزش آنها در مراکز دانش آموزان و دانش جویان به درک بالاتری از تاثیر پرینت های سه بعدی در زندگی امروز خواهند رسید.

محصول پیشنهادی : خرید چاپگر سه بعدی کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.