اخبار و مقالات

چسباندن قطعات پرینت های سه بعدی

چسباندن قطعات پرینت های سه بعدی
بهترین پیشنهاد ما برای شما 😍 خرید کنید 👇

فیلامنت PLA قطر 1.75

مشاوره تخصصی رایگان : 09034445286 📞

آموزش چسباندن قطعات پرینتر سه بعدی

اگر میخواهید قطعات پرینتر سه بعدی را به هم بچسبانید در ابتدا به شما تبریک میگویم که اولین قطعه مد نظر خود را پرینت کرده اید. برای چسباندن قطعات پرینت شده روش های مختلفی دارد که ممکن است در نگاه اول سخت به نظر برسد ولی ما برای شما چند روش مختلف را آموزش میدهیم که هرکدام ویژگی هایی دارد مثلا ممکن است برخی یک جای برآمده و درشت از خود جای بگذارند و برخی ممکن است تقریبا نامرئی باشد ولی از هر روشی که استفاده میکنید مهم است که قبلا از چسباندن سطح آن ها صاف و تمیز کنید و با سمباده زدن سطح قطعه را صیقل دهید بگونه ای که عاری از هرگونه برآمدگی باشد.

چسباندن قطعات پرینتر سه بعدی-پارت ایتک

چسباندن قطعات پرینت شده با استفاده از چسب قطره ای

چسب قطره ای برای چسباندن قطعات پرینت شده

چسب قطره ای بهترین انتخاب برای چسباندت قطعات پرینت شده است چسب قطره ای شیوه ای است که کاربری راحتی دارد و سریعا خشک میشود و میتواند در کمترین زمان یک پیوند محکم با درزهای نامرئی را بوجود آورد پس قبل از استفاده به خوبی فکر کنید که جایگاه آن مناسب باشد و قطعا قصد چسباندن آن قسمت را دارید بعد از اطمینان از درست بودن جایگاه قطعات پرینت شده و زدن چسب حدود 1 دقیقه قطعات را ثابت نگه دارید و بعد از آن رها کنید.  اگر سطح ناهموار باشد برای زیبایی بهتر از کاغذ سنباده ی ریز استفاده کنید.

نکته : Superglue یک چسب قوی است که به سرعت نیز عمل میکند پس حین کار مراقب پوست و لباس خود باشید بهتر است از دستکش استفاده کنید. و روی میز کارتان یک روزنامه پهن کنید و دور از دسترس کودکان نگه دارید.

جالب است بخوانید : کاربرد پرینتر سه بعدی در صنعت لباس

چسباندن قطعات پرینت شده با استون

چسباندن قطعات پرینت شده با استون

بهترین پیشنهاد ما برای شما 😍 خرید کنید 👇

درايور استپر موتور A4988 سبز رنگ / Reprap A4988 Stepper Motor Driver

66,000 تومان66,000 تومانمشاوره تخصصی رایگان : 09034445286 📞

استون برای چسباندن قطعات پرینت شده

برای چسباندن قطعات پرینت شده از ABS یا HIPS میتوان از استون یا رقیق کننده رنگ استفاده کرد. برای اینکار، ابتدا یک لایه نازک استون را با برس کوچک یا یک تکه پارچه روی سطح بزنید (برای جلوگیری از آسیب زدن به قطعه ها از زدن زیاد استون خودداری کنید.) دقت کنید سطح کار فاقد چربی و کثیفی باشد در طول این زمان خشک شدن، ممکن است لازم باشد قطعاتی که به هم چسبیده اند را با گیره ثابت کنید. با توجه به اندازه قطعه و میزان استون پس از چند دقیقه یا چند ساعت استون تبخیر می شود و یک لایه پلاستیک فشرده و محکم تشکیل می شود. اگر کار چسباندن به درستی انجام شود نامرئی است و میتوان این روش را یکی از بهترین روش ها برای چسباندن دو قطعه ساخته شده از ABS یا HIPS دانست.

چسباندن قطعه پلاستیکی پرینت شده با چسب سیمان

چسباندن قطعه پلاستیکی پرینت شده با چسب سیمان

جالب است بخوانید : تشخیص صدا در پرینتر سه بعدی

بهترین پیشنهاد ما برای شما 😍 خرید کنید 👇

نمایشگر (LCD)و کنترلر فول گرافیک 12864 / 12864LCD Smart Controller

572,000 تومان572,000 تومانمشاوره تخصصی رایگان : 09034445286 📞

چسباندن قطعات پرینت شده سیمان لوله کشی

سیمان لوله کشی گزینه خوبی برای چسباندن ABS، PLA و HIPS است. از آنجایی که این سیمان ها رنگی (معمولا زرد یا قرمز) هستند مرز آن ها قابل مشاهده است و همچنین این یک چسب مبتنی بر حلال است که مثل استون با پلاستیک واکنش نشان میدهد. قبل از استفاده از این سیمان بهتر است سطح را سنباده بکشید تا سطح هیچ گونه چربی و کثیفی نداشته باشد. نکته ی مهم در استفاده از سیمان برای چسباندن قطعات  این است که این سیمان مایعی غلیظ و قابل استعال است پس آن را از شعله ، سطوح داغ و جرقه دوز نگه دارید و این کار را در محیطی با تهویه مناسب انجام دهید و همچنین اگر در هنگام کار دچار سرگیجه شدید فورا به به محیطی سرباز بروید.

چسباندن قطعات سه بعدی با اپوکسی

چسباندن قطعات سه بعدی با استفاده از اپوکسی

جالب است بخوانید : پرینتر 5 محور چیست ؟

اپوکسی

یکی دیگر از بهترین روش برای چسباندن قطعات پلاسیتکی به هم استفاده از اپوکسی است که از یک رزین و یک سخت کننده تشکیل شده است و روی اکثر فیلامنت ها کار می کند. به خاطر سخت شدن آن ممکن است گزینه ی خوبی برای قطعات منعطف نباشد. از این اپوکسی میتوان به عنوان پر کننده نیز استفاده کرد مثلا اگر درزهایی برای پنهان شدن وجود دارد میتوان از اپوکسی استفاده کرد.اپوکسی ها در دو ظرف بسته بندی می شود که یکی حاوی سخت کننده و دیگری دارای رزین اپوکسی است که قبل از چسباندن باید به نسبتی که روی راهنمای آن نوشته مخلوط شوند. برای اتصال باید بدین گونه عمل کرد :بعد از مخلوط کامل اپوکسی آن را روی سطح مورد نظر بمالید و قطعات را بهم بچسبانید و ثابت کنید که با توجه به نسبت مخلوط عملیات چسباندن میتوان چند دقیقه تا چند ساعت زمان ببرد.

نکته : قبل از استفاده به طور کامل دستور العمل را کامل بخوانید و ممکن است برخی از اپوکسی ها در حین کار گرمای زیادی تولید کنند.

محتوای پیشنهادی : جهت مشاهده خدمات پرینت سه بعدی کلیک کنید.

چسباندن قطعات سه بعدی با چسب پلی اورتان و سیلیکون

چسب های پلی اورتان و سیلیکون

یکی از چسب های مناسب برای چسباندن قطعات پرینتر سه بعدی استفاده از چسب های PU (پلی اورتان) و سیلیکون است که کاذربری آسانی نیز دارد و یک پیوند قوی ایجاد می کنند. نقطه ضعف آن ها این است برای متصل کردن مناسب باید چند میلی متر ضخامت داشته باشد که درزهای آن ها پنهان نمیشود و نکته ی مهم این است که قبل از چسباندن هر دو سطح را از ذرات سست از بین ببرید . و برای خشک شدن و به چند ساعت زمان احتیاج دارند البته چسب های زیادی با ویژگی های متفاوت در بازار موجود است  پش قبل از چسباندن قطعات پرینت شده یک مدل را آزمایش کنید یکی از مزیت های این چسب ها این است که برای همه ی سطوح مناسب است و اماااا مراقب باشید این چسب با پوست شما برخود نکند.

محصول پیشنهادی » چرخ هرزگرد بلبرینگی

چسباندن قطعات سه بعدی با چسب تفنگی

چسب تفنگی برای چسباندن قطعات پرینت شده

چسباندن قطعات پرینت شده با چسب حرارتی تفنگی

قبل از هر چیزی باید بدانید با وجود قوی بودن این چسب برای چسباندن قطعات پرینت شده ، و برای چسباندن به 2 الی 3 میلی متر نیاز استکه بعد از چسباندن قابل مشاهده است . ولی در عرض چند ثانیه خشک میشود و دیگر نیازی به ثابت کردن قطعات برای زمان طولانی نیست. استفاده از یک تفنگ چسب حرارتی با تیکه های PLA پرینت سه بعدینیز روش دیگیری برای چسباندن است که میتواند پیوند خوبی به قطعات بدهد و میتواند با رنگ مواد تطابق داشته باشد. از جمله نکات در هنگام استفاده از چسب حرارتی این است که قبل از استفاده هر دو سطح را تمیز کنید و این چسب ها بسیار داغ هستند و به سرعت سرد میشوند ولی مراقب پوست دستتان باشید چرا که در لحظه سوزش زیادی دارد . لازم به ذکر است که این چسب برای اتصال همه مواد سفت و سخت (ABS، PLA، PETG و غیره).

ذوب و جوش پلاستیک برای چسباندن قطعات پرینت شده

چسباندن قطعات پرینت شده با استفاده از ذوب و جوش پلاستیک

ذوب و جوش پلاستیک

بعضی از مواد ها مثل نایلون و پلی کربنات و لاستیک حلال شیمیایی ندارد و یا دسترسی به آن ها سخت است پس تنها راه اتصال این قطعات ذوب کردن متریال اضافه و گذاشتن آن ها در محل اتصال است. برای این کار به ابزار خاصی نیاز است از طرفی جوش پلاستیک روی ترموپلاستیک ها که به دمای خاصی برای نرم شدن و تغییر ظاهر نیاز دارد میتواند مشکل ساز باشد پس برای راحتی کار برای قطعات کوچک از چسب ها و برای چسباندن قطعات پرینت شده بزرگ از جوش پلاستیک آن هم تویط افراد متخصص استفاده کنید.

پانچ پین، پیچ ودوخت پلاستیک

چسباندن قطعات پرینت شده منعطف با پانچ پین، پیچ ودوخت پلاستیک

پانچ پین، پیچ ودوخت پلاستیک

بعضی متریال های پرینت سه بعدی کاملا انعطاف پذیراند.  و استفاده از چسب برای چسباندن قطعات پرینت شده امکان پذیر نیست پس برای اتصال آن ها از پانچ ، دوختن قطعات مورد استفاده میبشود.

سخن آخر

در بالا به انواع روش های چسباندن قطعات پرینت شده توسط پرینتر های سه بعدی را معرفی کردیم. مجموعه پارت آیتک  فعال در زمینه ی  انواع پرینتر های سه بعدی ، خرید اسکنر سه بعدی ، فیلامنت ها، استپر موتور ، ماژول ها و …. فعال است که میتوانید جهت دریافت قیمت و خرید با مشاوران ما در ارتباط باشید :

آدرس : اصفهان شهرک صنعتی امیر کبیر ، خیابان کار و کارگر ، ساختمان بلوک 10 ، پلاک 19

 ایمیل: info@pi3d.ir

 موبایل :09034445286

تلفن تماس : 31316049-031

5/5 - (12 امتیاز)
بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.