تازه های دنیای سه بعدی

مدل های دندانی با پرینتر Ultimaker

یک خبر خوب برای دندان پزشکان : پرینتر سه بعدی در دندانپزشکی وارد شد دندانپزشکی نیز همانند هر علم دیگری پیشرفت میکند با ورود پیرینتر سه بعدی در این زمینه تحول بسیار بزرگیزخ داده چرا که فرآیند ترمیم و باز سازی دندان سرعت گرفته است.

آزمایشگاه Oplab یک آزمایشگاه دندانپزشکی است که در آن تولید مدل های قوس دندانی صورت میگیرد. این مدل ها برای کمک به عیب شناسی و درمان عیوب دندان استفاده می شود و نقش مهمی در این صنعت دارد روند ساخت این مدل ها به این صورت است که ابتدا برداشت مدل از دندان بیمار انجام و سپس تیم سازنده مدل گچی را آماده می سازد. تهیه مدل های دندانی بصورت سنتی بسیار طولانی و وقت گیر بود زیرا هر قسمت بصورت دست ساز ساخته می شد و تکنسین متخصص نیاز به تخصص و تجربه کافی برای آماده سازی دندان ها داشت.

بهترین پیشنهاد ما برای شما 😍 خرید کنید 👇

فیلامنت PLA قطر 1.75

مشاوره تخصصی رایگان : 09034445286 📞

پرینتر سه بعدی در دندان پزشکی

دندان پزشکان برای آن که بتوانند از این پرینتر‌های سه بعدی استفاده کنند روش‌های مختلف بسیار زیادی وجود دارد که میتواند آنها را به کار بگیرد و همچنین این روش‌ها شاهد پیشرفت و بیشتر شدن هستند یعنی اینکه این توسعه یافته  روزانه در حال پیشرفت و رشد است. کاربرد  پرینترهای سه بعدی بسیار در این تاثیر گذار است زیرا بنا بر استفاده از رزین‌های مختلف در آن میتوان گفت بسیاری از این رزین‌ها میتوان گفت فقط برای چاپگرهای سه بعدی دندان پزشکی  ساخته میشوند.

بسته به کاربرد، از رزین های مختلفی در پرینتر های سه بعدی دندانپزشکی استفاده می شود و بسیاری از رزین‌های تخصصی صرفاً برای چاپگرهای سه بعدی دندانپزشکی ایجاد شده اند.

 استفاده از پرینتر سه بعدی برای مدل سازی دندان

از آنجا که همه کارها در این روش با دست انجام می شد، احتمال اشتباه نیز افزایش می یافت. ولی اکنون کمپانی Oplab با بکارگیری پرینتر سه بعدی Ultimaker می تواند تمامی قسمت های مدل دندان را هم زمان پرینت کند، که هم باعث افزایش سرعت شده و نیز نتایجی بسیار قابل قبول تری نسبت به قبل به بار آورده است. با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی، OpLab نمونه فیزیکی را به آسانی و به سرعت ایجاد می کند.

تطابق کامل با  آرک دندان، کاهش زمان، کاهش زحمت تهیه و  نیز کاهش هزینه ها از دیگر مزایای این روش می باشد. این رویکرد جدید به این معنی است که تیم سازنده میتواند دقت بیشتری در مدل کسب کند و در نتیجه خطای کمتر و خدمات بهتر برای مشتریان خود ارائه دهد. امروزه، OpLab  تنها به پرینتر های سه بعدی  Ultimaker متکی است و مدل های دندان پزشکی قابل اعتماد و با کیفیتی را ارائه می نماید.

پیش بینی می شود که در آینده تکنولوژی پرینت سه بعدی، شرکت هایی مانند OpLab را قادر می سازد تا استفاده از گچ ریخته گری را کاملا از بین ببرند و به جای آن از اسکن داخلی استفاده نمایند. این بدان معنی است که دندان پزشکان می توانند اسکن ها را به صورت دیجیتال جمع آوری کنند، سپس آزمایشگاه ها از آنها برای ایجاد مدل های دیجیتال استفاده کنند و بدین صورت آزمایشگاههای دندانپزشکی از فرآیند یکپارچه و کارآمد بهره مند خواهند شد.

لینک مرتبط : اسکنر سه بعدی 

بهترین پیشنهاد ما برای شما 😍 خرید کنید 👇

درايور استپر موتور A4988 سبز رنگ / Reprap A4988 Stepper Motor Driver

66,000 تومان66,000 تومانمشاوره تخصصی رایگان : 09034445286 📞

کاربرد پرینتر سه بعدی در دندانپزشکی

تولید براکت دندان

برای هم طراز بودن دندان از براکت استفاده میشود برای ساخت براکت ابتدا دندانپزشک دندان های بیمار را اسکن کرده تا با نرم افزار مخصوص براکت را تولید کند این روش نسبت به روش سنتی هم سریع تر انجام میشود و هم مقرون به صرفه تر است و همچنین به خاطر اسکن دقیق دندان ها  ظرافت زیادی برای تولید براکت دارد.

پرینتر سه بعدی در براکت دندانپزشکی

تهیه تاج دندان 

ابتدا دندان های شکسته را با استفاده از اسکن داخل دهانی انجام میدهد و با نرم افزار های طراحی سه بعدی تاج دندان را طراحی و چاپ میکند.تاج دندان تولید شده بوسیله پرینترهای سه بعدی بسیار مورد استفاده است  چرا که در وقت صرفه جویی شده و همچنین اگر خطایی باشد قابل اصلاح است و همچنین سرعت کار زیاد میشود.

پرینتر سه بعدی در ساخت تاج دندانپزشکی

جراحی دندان 

داشتن یک چاپ سه بعدی به دندانپزشک کمک میکند تا جراحی دندان به دقت انجام شود چرا که یک چاپ متناسب با دهان بیمار طراحی شده و و نقاط قابل جراحی روی چاپ سه بعدی مشخص است.

ایمپلنت 

با استفاده از پرینتر سه بعدی میتوان سریع تر و با دقت بیشتر نسبت به روش های سنتی ایمپلنت دندان را انجام داد.

محصول پیشنهادی : جهت مشاهده , خرید فیلامنت کلیک کنید.

پرینتر سه بعدی در ایمپلنت دندانپزشکی

برنامه های پرینتر سه بعدی در دندانپزشکی

خبر خوب این است که روز به روز دست آوردهای جدیدی در زمینه داندانپزشکی و کاربرد پرینتر سه بعدی به دست می آید. یک گروه تحقیقاتی که در هلند در حال تحقیق بر روی چاپ یک ماده است که بتواند باکتریهای دندان را از بین ببرند در نتیجه میتواند تاثیرات خوبی برای دندان پزشکی داشته باشد تا بتوانند موجب ماندگاری بسیار بالاتر برای براکتها ، تاجها و کاشت ایمپلنت باشد.

لینک مرتبط :قطعات پرینتر سه بعدی در اصفهان

تکنولوژی های کاربردی دندان پزشکی

  1. پرینترهای سه بعدی رزینی

پرینتر قطعات دندانی پلیمری که در این بخش تکنولوژی پرینترهای سه بعدی رزینی بسیار پر کاربرد هستند عبارت‌اند از: تکنولوژی های صنعتی DLP ، MSLA، SLA و CLIP .

  1. پرینترهای سه بعدی فلزات

پرینت بخش‌های فلزی که در پزشکی کاربرد دارد با استفاده از تکنولوژی‌های: slm، DLMS و EBM

پرینتر سه بعدی در دندانپزشکی
سخن آخر

برای خرید انواع پرینتر های سه بعدی با کیفیت بالا جهت استفاده در صنعت پزشکی و دندان پزشکی و صنعت فقط کافیست با مشاوران ما در ارتباط باشید.

  • 09034445286
  • 03131316049

 

5/5 - (2 امتیاز)
بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.