اخبار و مقالات

همه چیز راجع به ماژول لیزر

همه چیز راجع به ماژول لیزر

ماژول لیزر چیست ؟

ماژول لیزر که عضو دسته لیزرهای نوری قرار می‌گیرد به دستگاهی می گویند که پرتو‌های لیزر را به صورت متمرکز در کانون لیزر انتشار میدهد و باعث ایجاد گرمای شدیدی می شود و در نتیجه در نقطه مورد نظر می‌تواند فرآیند برش و حکاکی را انجام دهد . کانون ایجاد شده از پرتوهای لیزر در حدود دهم میلی متر و بسیار کوچک است که باعث می شود در محل برش آثار برش به صورت واضح دیده نشود. استفاده از ماژول در حکاکی نیز در صورتی که از ماژول لیزر به صورت درست بهره گرفته شود، تصویر حکاکی خروجی با دقت و تمیز خواهد بود.

ظاهر اغلب این ماژول ها یکسان هستند به این صورت که بدنه اصلی را یک بلوک آلومینیمی تشکیل می‌دهد که در واقع از وظایف اصلی آن خنک کاری دیود لیزر و همچنین اتصال اجزا ماژول به یکدیگر است. در قسمت بالایی این بلوک فن خنک  و روی فن نیز برد الکترونیکی ماژول قرار دارد. در قسمت پایینی بلوک نیز لنز ماژول قرار گرفته که محل خروج پرتو لیزر است.  ماژول معمولا دارای برد هستند که این برد دارای یک کانکتور 3 پین است که یک پین برای PWM و دو پین دیگر برای تغذیه مثبت و منفی در نظر گرفته شده است.

محتوای پیشنهادی : جهت مشاهده خدمات ارائه شده برای پرینت سه بعدی کلیک کنید.

انواع لیزر صنعتی و کاربرد های آن:

لیزرهای صنعتی در حکاکی بر روی سطوح های مختلف و همچنین برش متریال مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه لیزری فلزات یکی از دستگاه های لیزر صنعتی می باشد که جهت حکاکی و برش انواع متریال فلزی با جنس سخت استفاده می شود  متریال هایی مانند آهن، آلومینیوم، مس، روی، قلع، طلا، نقره، کرم، نیوبیوم، مس، برنز، برنج، استیل و بسیاری از فلزات دیگر توسط این دستگاه‌ها حکاکی و برش داده می‌شوند.

از دستگاه های برش لیزری CO2 برای حکاکی و برش مواد غیر فلزی استفاده می گردد.این گونه دستگاه ها جهت حکاکی و برش انواع متریال‌های غیرفلزی از جمله چوب و انواع ام دی اف، کاغذ و مقوا، پارچه، سنگ، نمد، پلکسی‌گلاس، انواع چرم‌های مصنوعی و طبیعی و غیره به کار برده می‌شوند. تولید انواع وسایل تزئینی چوبی، نمدی، شیشه‌ای، تولید انواع جعبه‌های کادو، کارت‌های تبریک، تولید انواع پوشاک و البسه، انواع رومبلی و رومیزی، انواع کیف و کفش‌های چرمی زنانه و مردانه، انواع وسایل دکوری چرمی، انواع وسایل پذیرایی نمدی، حکاکی انواع تصویر، متون و نوشته بر روی انواع سنگ‌ها، انواع ظروف پلاستیکی، شیشه‌ای و چینی از جمله کاربردهای دستگاه‌های برش لیزری غیر فلزات می‌باشد.

محصوصل پیشنهادی : جهت خرید اسکنر سه بعدی کلیک کنید.

بهترین پیشنهاد ما برای شما 😍 خرید کنید 👇

فیلامنت PLA قطر 1.75

مشاوره تخصصی رایگان : 09034445286 📞

ماژول لیزر حکاکی و برش:

صنعت لیزر پیشرفت های زیادی این روزها داشته است که از جمله آن طراحی دستگاه لیزر و پیشرفته رایانه موجب صنعتی شدن آن و افزایش کاربرد آن شده است.برای استفاده از این دستگاه ها کافی است طرح مورد نظر را در نرم افزارهای گرافیکی دستگاه لیزر طراحی نمود ، سپس آن را به دستگاه منتقل تا با سرعت بالا و حفظ کیفیت اجرا کند.

کاربرد ماژول لیزرها

اصلی ترین کاربرد این نوع از لیزر‌ها در حکاکی و برش بر روی سطوح مختلف است. ماژول لیزرها اصولا توانایی کار بر روی چوب، ام دی اف ، کاغذ، مقوا، پلاستیک، چرم و پلکسی گلس مشکی را دارند. عمق اثر و نوع کار ماژول ها بر روی سطوح به پارامتر‌های مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آن توان لیزر است. از ماژول لیزر می‌توان برای کار‌های متنوعی مثل چاپ لوگو ، برش کاری ورق ام دی اف تا ضخامت 3 میلی متر، حکاکی روی چرم، برش پلکسی گلس‌های مشکی و… استفاده کرد.

لیزر 80 واتانتخاب ماژول لیزر

ماژول لیزرها از نظر توان تنوع بالایی دارند و در نتیجه هر چه توان ماژول بیشتر باشد دارای قیمت بیشتری نیز خواهد بود. مهمترین نکته در انتخاب لیزر این است که لیزر را برای فرآیند حکاکی مد نظر است و یا فرآیند برش کاری جهت فرآیند حکاکی بر روی سطوح مختلف لیزر‌های توان پایین مثل ماژول‌ لیزرهای 2.5 تا 15 وات بسیار مناسب هستند. هرچه ماژول با توان بالاتر باشد حکاکی با عمق بالا‌تر می توان انجام داد.جهت برشکاری می بایست ماژول با توان بالاتر را استفاده نمود . ماژول‌های توان بالا مثل ماژول 40 وات و یا 80 وات بسیار مناسب برای برشکاری می باشند . هرچند می توان با پایین آوردن قدرت لیزر از داخل نرم افزار از ماژول های توان بالاتر برای حکاکی هم استفاده نمود. شمامیتوانید ماژول لیزری توان 80 وات را مشاهده کنید.

به کار گیری ماژول لیزر

ماژول لیزرها به عنوان هد اصلی در دستگاه‌های سی ان سی مورد استفاده قرار می گیرند دستگاه لیزر سی ان سی بر خلاف دستگاه فرز سی ان سی فاقد محور حرکتی Z و دارای دو محور حرکتی X و Y هستند دلیل آن این است که فاصله لنز لیزر تا سطح کار باید ثابت باشد. همچنین کنترلر این نوع از دستگاه‌ها معمولا با بقیه تفاوت دارد و دارای دو خروجی برای محور‌ها هستند.

نرم افزار‌های متنوعی جهت کنترل دستگاه از طریق کامپیوتر وجود دارند که معروف‌ترین آنها نرم افزار Laser GRBL است که رابط کاربری آسانی دارد و بر پایه فریمور GRBL است. البته خارج از دستگاه سی ان سی و برای برخی موارد خاص نیز ماژول لیزر مورد استفاده قرار می‌گیرد که نحوه کنترل آن بسته نوع دستگاه خواهد بود.

محصول پیشنهادی : جهت خرید فیلامنت کلیک کنید.

دیود لیزر

دیود لیزر یا لیزر دیود، یک دیود نیمه هادی است که می تواند شرایط لیزر را در محل اتصال دیود ایجاد کند. دیود می تواند به طور مستقیم انرژی الکتریکی را به نور تبدیل کنند. انتقال p-n که توسط ولتاژ هدایت می شود، امکان ترکیب مجدد یک الکترون با یک سوراخ را فراهم می کند. به دلیل افت الکترون از سطح انرژی بالاتر به سطح پایین تر، تابش به شکل فوتون ساطع شده تولید می شود که این یک انتشار خود به خود است.

محتوای پیشنهادی : اگر نیاز به تعمیر پرینتر سه بعدی دارید کلیک کنید.

دیود لیزر

دیود لیزر

بهترین پیشنهاد ما برای شما 😍 خرید کنید 👇

درايور استپر موتور A4988 سبز رنگ / Reprap A4988 Stepper Motor Driver

66,000 تومان66,000 تومانمشاوره تخصصی رایگان : 09034445286 📞

تفاوت دیود لیزر و ماژول دیود لیزر

به طور کلی، دیود لیزر دستگاهی است که مانند یک منبع ، لیزر تولید  می کند، در حالی که ماژول لیزر دستگاهی است که لیزر ساطع می کند. دیود لیزر باید در ماژول لیزر نصب شود تا لیزر ساطع شود. از نظر ظاهری، ماژول های لیزر بیشتر شبیه یک دستگاه کامل هستند، در حالی که دیود لیزر مانند یک قطعه الکترونیکی کوچک با اشکال بسته بندی مختلف است.

امتیاز بدهید
بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.